Åpen kirke

I våre åpne kirker kan du tenne lys, be, møte andre mennesker og finne fellesskap, søke ly, få et måltid eller en kaffekopp. Våre kirker er møtesteder for mennesker i byen.

Hva vil vi:

• I våre rom skal alle oppleve å bli møtt med respekt, rettferdighet og omsorg.
  • Vi vil senke terskelen inn i kirkerommet, og tilbyr et fellesskap i en åpen kirke for alle som trenger og ønsker det.
  • Vi ser at vi lever i et livssynsåpent samfunn og ønsker å legge til rette for dialog om tro og livssyn.

Hva gjør vi:

• Arrangerer gjestebud for mennesker i byen som trenger mat og fellesskap rundt høytider.
  • Gateprestene våre er tett på menneskers hverdag og har et særlig blikk for den som opplever livet strevsomt eller holdes utenfor fellesskap.

Her kan du lese mer om vår kirkelig tilhørighet og hva «misjonsordet» i navnet vårt innebærer

Les også

Vår Frue åpen kirke i Trondheim, i kveldslys. Bilde

Sjekk programmet for jubileumsuken i Vår Frue åpen kirke

Vår Frue åpen kirke er 10 år. Her er programmet for jubileumsuken i november

Vår Frue åpen kirke i Trondheim, i kveldslys. Bilde

Vår Frue åpen kirke er 10 år

Vår Frue åpen kirke er 10 år. Her er programmet for jubileumsuken.