Hvordan søke sykehjemsplass

Her er informasjon du trenger for å søke sykehjemsplass hos Kirkens Bymisjon.

Våre sykehjem er langtidshjem som drives med høye ambisjoner om kvalitet og trivsel for beboere, pårørende og ansatte. Vi har driftsavtaler med Oslo kommune. Den som ønsker plass ved våre sykehjem må søke gjennom bestillerenheten i bydelen der man bor. Det er fritt sykehjemsvalg i Oslo.

Slik søker du plass ved Kirkens Bymisjons sykehjem

Det er ett felles søknadskjema for helse- og omsorgstjenester i Oslo kommune, som du finner på denne siden.

1. Du trenger en legeattest for å søke.
  2. Velg din bydel for å få riktig skjema.
  3. Fyll ut søknadsskjemaet. Beskriv hva du trenger hjelp til, så vurderer kommunen hvilken tjeneste som passer best for deg.
  4. Skriv ut, undertegn og send skjemaet i posten til din bydel. Det er den som trenger hjelp, eventuelt pårørende med fullmakt, som skal underskrive søknaden.
  5. Når man har fått vedtak om langtidsplass, kan man ønske seg til et av Kirkens Bymisjons sykehjem.

Ta kontakt med oss om du har spørsmål knyttet til sykehjemsplass i Kirkens Bymisjon, på tlf. 02005. Vi er her for deg!

Her kan du lese mer om livet på våre sykehjem, og hvilke sykehjem vi driver!

Les også

Norsk Råkk spilte på fest i børsparken

Nabolagsfest for tiende året

- I år fyller festen her i Børsparken 10 år. Så det blir bursdagskake! forteller leder for Møtestedet Kari Gran til jubel fra langbordene.

Sporet trenger frivillige til viktig innsats på Oslo S – søk innen 29. januar