Felles vei til jobbdrømmen

Mottar du økonomisk sosialhjelp, men ønsker deg ut i jobb? På Aktivitet for sosialhjelp får du vist dine sterke sider gjennom arbeid og aktivitet.

Aktivitet for sosialhjelp er et tiltak fra Kirkens Bymisjon i samarbeid med NAV Drammen, for personer mellom 18 og 30 år. Vi kan love deg spennende utfordringer, bredere arbeidserfaring og et godt sosialt fellesskap.

• Tett oppfølging

Vi gir veiledning og oppfølging om jobbsøking og arbeidsliv, skreddersydd dine behov.

Les om kursopplegget her
  • Mestringsfølelse

Gjennom arbeid i ett av våre tiltak får du vist hva du er god på, og samlet verdifull arbeidserfaring.

Les mer om tiltaket her
  • Spørsmål om tiltaket?

Ønsker du mer informasjon eller vil du vite hvordan du kan få en plass her?

Ta kontakt med oss!

Fra arbeidsledig til arbeidsveileder

I 2017 fikk Åmid beskjed om å møte opp hos Kirkens Bymisjon i Drammen – det hadde han lite lyst til. Motivasjonen var laber, men i løpet av noen uker ble både positiviteten og lysten gradvis snudd. I dag er Åmid fast ansatt som arbeidsveileder og en av de du møter nå du besøker den populære bruktbutikken i Drammen.

Les historien til Åmid her.