Årsregnskap og samarbeid 2020

Årsregnskapet viser at offentlige midler er den største finansieringskilden (ca. 50%). Av de offentlige midlene er det Bergen kommune, Arbeids- og velferdsdirektoratet og Helsedirektoratet som er de største tilskuddsgiverne.

For å kunne drifte tiltakene og prosjektene våre er vi avhengig av gaver og bidrag fra private givere, næringsliv, fond og legater. I 2020 var 35% av finansieringen innsamlede midler.

Stor takk til alle givere, støttespillere, samarbeidspartnere, frivillige og hjelpere av alle slag! Dere har vært med på å gjøre 2020 til et bedre år for alle som kommer i berøring med våre tilbud.

Næringslivet er en viktig bidragsyter av midlene vi samler inn. Bidragene gir oss større forutsigbarhet, økt handlekraft og skaper positive endringer i menneskers liv. Sammen med våre partnere i næringslivet bidrar vi til å oppfylle bærekraftsmålene og skape økt medarbeiderengasjement i bedriftene.

For øvrig samarbeider Kirkens Bymisjon i Bergen med ulike offentlige tjenester, andre diakonale, ideelle og frivillige organisasjoner, Bergen kirkelige fellesråd, Bjørgvin bispedømme og lokale menigheter. Disse nettverkene gir grunnlag for erfaringsutveksling og økt engasjement innen forskjellige fagfelt og innsatsområder.

Næringslivet

Her finner du en oversikt over våre største samarbeidspartnere i næringslivet.