BKKs julekonsert gir energitil barn og familier

– Mange av tilhørerne på julekonsertene våre i Johanneskirken er trofaste og har vært publikum i 21år. De ivrigste konsertgjengerne kommer og stiller seg i kø utenfor kirkedøren tidlig på ettermiddagen, med termos og varme klær, forteller prosjektleder i BKK, Kjersti Drangevåg.

Det er ingen tvil om at BKKs tradisjonelle julekonsert har en høy stjerne blant bergenserne.

– Det er populært blant artistene også, dette her, legger Kjersti til. – De får være på ett sted i flere dager, og forteller at de trives. Ett av trekkplastrene i år var Ingebjørg Bratland, og hun ga uttrykk for at hun hadde kost seg!

Etter fem fullsatte konserter med artister i toppklasse, har vestlendingene i 2018 bidradd med 195.565 kroner – en fantastisk gave til Bamsehiet! Gjennom årene har «BKK-konsertene» brakt inn nærmere 4,5 millioner til dette tiltaket, som er et åpent møtested for barn fra 4 til 12 år sammen med en omsorgsperson. Her møtes voksne og barn til felles middag, lek, samvær og ulike aktiviteter.

Måltidsfellesskapet rundt langbordet er en viktig del av livet på Bamsehiet. Her er det plass til alle slags familier, og norsk er det felles språket.

– Dette er utrolig stas! Mange av familiene på Bamsehiet mangler eller har skjøre nettverk. Denne gaven muliggjør gode opplevelser og aktiviteter sammen med andre familier. Hjertelig takk, sier tiltaksleder Åse Tveit Christiansen. – Disse midlene fra BKK har rett og slett vært avgjørende for at vi kan opprettholde dette tilbudet.