Derfor spør vi deg om en middag – måltidsfelleskap redder liv

Hundrevis av rusavhengige viser sin sårbarhet på åpen gate. En åpen kafédør og fellesskap rundt et måltid er for mange livsviktig.

Kirkens Bymisjon serverer middag til mennesker i rus– og gatemiljøene på våre kaféer og møtesteder over hele landet. Vi oppfordrer alle til å hjelpe oss å spre glede til mennesker som sliter, ved å bidra med middager.

Her er grunnene:

Næringsrik og god mat

– Her er det varm kvalitetsmat hver dag. Jeg har jo ikke råd til å lage sånne fine middager selv, sier en av stamgjestene våre.

På våre kjøkken serverer vi næringsrik mat til gjestene våre. Det styrker gjestenes helse, og forebygger underernæring, sykdom og overdosedødsfall.

– Jeg hadde ikke overlevd, hvis det ikke var for disse spisestedene. Overlevd, så alvorlig er det. Det er det som har redda meg, sier annen stamgjest.

Måltidsfelleskap

God mat er en god ramme for å sitte ned å spise sammen. De beste stundene vi har, er ofte rundt bordet med venner og familie. Fellesskapet er like viktig for våre gjester fra rus- og gatemiljøet. Om ikke viktigere.

Gjennom hele året inviterer Kirkens Bymisjon middag til våre gjester fra rus- og gatemiljøene.

Bli med å gjøre en forskjell!

Ingen av våre gjester har ønsket seg et liv på siden av samfunnet. Alle drømmer om en bedre hverdag. Bli med å skape den!

Ved å sende en sms med kodeord GLEDE til 2101 gir du to middager våre gjester (80,-). Med din støtte kan Kirkens Bymisjon tilby varm mat og varme fellesskap til enda flere.

Gi to middager, send sms GLEDE til 2101 (80,-)
eller trykk her.

Les også: