Frivillig på Arbeidsrommet

Hallfrid Sandstad er en av våre verdifulle, frivillige medarbeidere i Arbeidsrommet. Arbeidsrommet tilbyr kurs, opplæring og deltakelse i arbeidsrettet aktivitet for personer som for tiden ikke er en del av det ordinære arbeidslivet. Personene som har deltatt så langt er fattige tilreisende EØS-borgere, nylig bosatte flyktninger som har kommet via introduksjonsprogrammet og ungdommer som er del av I jobb, mot og mestring. På Arbeidsrommet vil deltakerne øke sin kompetanse og mulighet til å skape sin egen, faste inntekt i stedet for å tigge, samle flasker og ha strøjobber.

Navn: Hallfrid Sandstad

Frivillig hos: Arbeidsrommet

Hva gjør du som frivillig i Kirkens Bymisjon?

Jeg holder på med håndarbeid; hekler brosjer, tepper og sitteunderlag av oldemorsruter. Jeg prøver å dra i gang samtaler med deltagerne, da blir det mye fingerspråk.

Hvorfor ble du frivillig?

Jeg fikk så god tid og måtte ha noen fritidssysler. Jeg startet først som frivillig i Home-start Familiekontakten i 2008. Nå er jeg to dager i uka på Arbeidsrommet fordi det ble behov for mer hjelp her, men også fordi det er godt å komme seg ut hver dag.

Hva er det beste med å være frivillig og hvorfor synes du frivillighet er viktig:

Det beste er det å komme i kontakt med andre mennesker, og det er viktig for å kunne hjelpe andre.

Les også

Tre koordinatorer fra Home-Start med barneboka «Hurra, det er tirsdag!» i hånda.

Kirkens Bymisjon med barnebok om å få hjelp i familien

Av og til kan livet by på utfordringer som gjør at familier har behov for hjelp utenfra. Home-Start Familiekontakten i Trondheim ønsket å gjøre rammene for møtene med barna enda bedre, og har nettopp gitt ut barneboka «Hurra, det er tirsdag!».

Her er Kirkens Bymisjons populære og helt spesielle hekleoppskrift

Vi får stadig henvendelser om vår helt spesielle oppskrift "Bestemorrute". Her deler vi derfor vår hekleoppskrift, med videoer som viser hvordan man hekler. Lykke til!