Gi to måltider til noen som trenger det

Vil du være med å gjøre en forskjell i førjulstiden? Send sms GLEDE til 2101, og gi to måltider til noen som trenger det (120,-).

1. november starter Kirkens Bymisjon juleaksjonen «Gled en som gruer seg til jul». Ansatte og frivillige starter dagen grytidlig for å henge opp oransje skjerf i byer over hele landet. I tillegg til å være en gave til noen som fryser, skal skjerfene minne folk om at det lever mange mennesker i byen som ikke gleder seg til jul.

Gjennom den viktige juleaksjonen oppfordres folk til å gi to julemiddager, ved å sende sms GLEDE til 2101, til en verdi av 120 kroner.

SMS-aksjonen står for en betydelig del av Kirkens Bymisjons inntekter i juleaksjonen. Pengene som kommer inn går til måltider og fellesskap på Kirkens Bymisjons møtesteder, kafeer og sentre over hele landet.

– Et måltid hos oss er ikke bare næringsrik mat. Bordfellesskapene på våre tiltak og virksomheter virker som et smertestillende middel for mange. Vi ser at samtalene og kontakten som oppstår rundt et måltid kan bistå mennesker som har et tøft liv, til å finne håp og ta nye veivalg, sier Stålsett, som håper mange vil benytte seg av den enkle måten å støtte Kirkens Bymisjons arbeid på.