Ofte stilte spørsmål om Stovner frivilligsentral

Hva gjør en frivilligsentral?
Vår frivilligsentral på Stovner er en lokal møteplass, som er åpen for alle som har lyst til å delta innen frivillig arbeid. På frivilligsentralen legger vi grunnlag for, mobiliserer og samordner frivillig aktivitet.

Hvem kan bli frivillige?
Kirkens Bymisjons motto er «rom for alle», og inkludering, åpenhet og mangfold preger organisasjonens identitet og arbeidsmåte. Stovner Frivilligsentral drives av Kirkens Bymisjon, og her kan alle over 18 år bli frivillige, uavhengig av livssyn, kultur, og legning. Vi ønsker spesielt å komme i kontakt med unge voksne som vil være frivillige og vi har også enkelte prosjekter som passer for ungdom fra 15 år.

Hva betyr det at Stovner Frivilligsentral drives av Kirkens Bymisjon?
På landsbasis er det omlag 3500 frivillige medarbeidere tilknyttet Kirkens Bymisjon. Dermed drar Stovner frivilligsentral nytte av Kirkens Bymisjons unike kompetanse på frivillig arbeid. Gjennom Kirkens Bymisjon har vi mottoet «Rom for alle» og en visjon om at mennesker i bydelen erfarer respekt, rettferdighet og omsorg. Dette gjør noe med vår måte å arbeide med våre frivillige. Les mer om frivillighet i Kirkens Bymisjon her.

Får jeg referanser som kan brukes når jeg søker jobb og arbeidserfaring jeg kan sette på cv’en?
Ja, om du er frivillig over noe tid så bidrar vi gjerne med en attest.

Hvor mye må tid må jeg bruke som frivillig?
Hos oss kan du bruke litt eller mye tid. Du kan være med på én enkeltstående aktivitet, eller en ukentlig aktivitet. Ta kontakt med oss, så finner vi ut av hva du kan gjøre som frivillig. Vi har flere kampanjepregede prosjekter der vi har behov for frivillige som har mulighet for å bidra i kortere perioder.

Er det bare i Bydel Stovner jeg kan jobbe som frivillig?
Nei, Kirkens Bymisjon ønsker frivillige medarbeidere på tiltak og aktiviteter over hele Oslo. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg til frivillig arbeid i Bydel Stovner eller andre steder i Oslo og Norge.

Les også

Norsk Råkk spilte på fest i børsparken

Nabolagsfest for tiende året

- I år fyller festen her i Børsparken 10 år. Så det blir bursdagskake! forteller leder for Møtestedet Kari Gran til jubel fra langbordene.

Sporet trenger frivillige til viktig innsats på Oslo S – søk innen 29. januar