Sjekk programmet for jubileumsuken i Vår Frue åpen kirke

Vår Frue åpen kirke er 10 år. Her er programmet for jubileumsuken i november

Vår Frue åpen kirke i Trondheim, i kveldslys. Bilde

Der ikke annet er angitt, foregår arrangementene i Vår Frue kirke og er gratis.

• Torsdag 9.11: Kl. 18: Torsdagsmesse og – suppe.
  • Fredag 10. 11: Kl. 11-13: «Teologi fra en åpen kirke», foredrag av phd-stipendiat Gyrid Gunnes som forsker på Vår Frue – åpen kirke. Sted: Hornemannsgården. (Gratis. Påmeldingslenke kommer.)
  • Kl. 20: Åpen mikrofon: Gjesteartist: Chand Torsvik
  • Lørdag 11.11: Kl. 12: Varmestue
  • Kl. 20: Jubileumskonsert. Urframføring av jubileumsverket «Book of prayer» av Knut Størdal (musikk) og Tale Næss (libretto). Nidarosdomens jentekor, musikere og solister. Bill. (kr. 225) kjøpes via https://kirkensbymisjonitrondheim.hoopla.no/sales
  • Søndag 12.11: Kl. 14: Søndag i Vår Frue, musikk ved studenter fra Institutt for musikk.
  • Kl. 18: Jubileumsmesse.
  • Mandag 13.11 kl 16: Mandagssuppe i Vår Frue. Kl. 18: «Æ protestere». «Speakers Corner» og protest-allsanger.
  • Tirsdag 14.11 Kl. 12: Menighetens matinekonsert. Salmekonserten «Himmelvendt» med Bjørn Vevang m.fl.
    Kl. 21: «Fa®en» (teaterforestilling). Propellen Teater/ Svartlamon Hardkor. Samtale etter forestillingen.
  • Onsdag 15.11 Kl. 18: Salmekveld. Med Solveig Slettahjell, Tord Gustavsen, Nidaros Domkor. Programledelse: Helge Gudmundsen.
  • Torsdag 16.11 kl 18: Torsdagsmesse og – suppe. Vår Frues åpne kor Liv Laga deltar.
  • Fredag 17.11 Kl. 20: «Verden i Vår Frue, lokal og global». Internasjonal konsert med Mahsa Vadat, Tord Gustavsen, Anne Fossen, Jovan Pavlovic m.fl. Bill. (kr. 225) kjøpes via https://kirkensbymisjonitrondheim.hoopla.no/sales.

Les også

Tre koordinatorer fra Home-Start med barneboka «Hurra, det er tirsdag!» i hånda.

Kirkens Bymisjon med barnebok om å få hjelp i familien

Av og til kan livet by på utfordringer som gjør at familier har behov for hjelp utenfra. Home-Start Familiekontakten i Trondheim ønsket å gjøre rammene for møtene med barna enda bedre, og har nettopp gitt ut barneboka «Hurra, det er tirsdag!».

Her er Kirkens Bymisjons populære og helt spesielle hekleoppskrift

Vi får stadig henvendelser om vår helt spesielle oppskrift "Bestemorrute". Her deler vi derfor vår hekleoppskrift, med videoer som viser hvordan man hekler. Lykke til!