Kirkens Bymisjons Bo-team Vestfold bistår vanskeligstilte på boligmarkedet med å finne egnet og varig bolig.

Vi arbeider for å bekjempe bostedsløshet, redusere og forhindre utkastelse, og øke treffsikkerheten og effektiviteten i bolig-hjelpetilbudet.

Målgruppen vår er mennesker med rusproblemer, psykiske lidelser og/eller sosiale problemer som på grunn av ulike utfordringer er i ferd med å miste boligen, eller er uten fast bolig.

Bo-team samarbeider med deg om å finne den best egnete boligen for deg. Etter det kartlegger vi sammen dine behov for oppfølging, og setter opp en plan slik at du kan mestre din hverdag i egen bolig.

Våre verdier

Fokuset for vårt arbeid er at alle skal kunne bo trygt og godt i egen bolig. Vi tror at med riktig hjelp kan alle bo, og vi ønsker å se den enkeltes behov for individuell bistand ut fra det.

Bo-team driftes av Kirkens Bymisjon. Boligarbeid og boligutvikling har igjennom årene vært en sentral del av Kirkens Bymisjons visjon om et bedre liv for den enkelte. Vi har lang erfaring og kompetanse på å gi mennesker bistand knyttet til bolig og oppfølging. Som Kirkens Bymisjon jobber vi også ut fra en tilnærming om at ingen er bare det du ser, og at det er «rom for alle».

Bo-team er et samarbeid mellom Tønsberg kommune og Kirkens Bymisjon Vestfold. Vi samarbeider med NAV og andre oppfølgingstjenester, og er primært rettet mot personer som hører til Tønsberg kommune.

Vår fagkompetanse

De ansatte i bo-team har pedagogikk, helse- og sosialfaglig kompetanse, samt arbeidserfaring fra offentlig forvaltning og rus- og psykiatrien. Bo-team har dessuten mange års erfaring i å jobbe med boligsosialt arbeid.