En skjult skatt

Camp Killingen ligger på en øy i Sande og kan kun nås med båt. Velkommen til et eldorado for både barn og voksne.

Stupebrett, strand og sklie er populære fasiliteter for store og små som besøker øya. Fra den store brygga kan man dra inn både krabber og fisk, som senere kan studeres i saltvannsakvariet utenfor hovedhuset. Vi har brygge, badestrand og båter.

Totalt fins det i overkant av 50 sengeplasser, storkjøkken, spisesal til 30, dagligstue. Der er også dusjer, toaletter, vaskerom og tørkerom, samt et undervisningsrom med trådløst nett. Mellom husene er det en stor platting med overbygget tak og sitteplasser. Flott vestvendt terrasse.

Idylliske Camp Killingen kan leies av privatpersoner, organisasjoner og skoler. Les mer om leie av øya her!

Finn oss på kartet.

Ferie for alle

I skolen sommerferie arrangeres feriekoloni på øya for barn i grunnskolealder. Stedet leies derfor ikke ut denne perioden. Kirkens Bymisjon har som mål at alle barn i Drammen og omegn skal kunne oppleve gode ferieopplevelser, mestring og nye vennskap. Feriekolonien på Camp Killingen er et tilbud til barn i alle livssituasjoner og fra alle hjem, hos oss skal alle oppleve å ha like muligheter og likt utgangspunkt for gode ferieopplevelser i trygge omgivelser.

Tilrettelagt for rullestolbrukere

Store deler av området, inkludert fergen som sørger for persontransport, er tilrettelagt for rullestolbrukere: Brygga, stiene og gårdsplass og ramper av tre. Sovehuset er tilrettelagt for handicappede/rullestolbrukere (universell utforming). Det har HC-toalett og -dusj.Hovedhuset (det hvite) er kun delvis tilrettelagt med rullestolrampe opp til kjøkkeninngang, men resten av det gamle huset har trapper og en del terskler.

På Killingholmen i Sandebukta har det siden krigen vært drevet feriekoloni i regi av Drammen kommune. Kommunen eier stedet, men overlot fra 2011 driftsansvaret til Kirkens Bymisjon Drammen og DNT Drammen og Omegn i fellesskap.

Samarbeidspartnere

• Drammen kommune: Eier av Killingen