Barn, unge og frivillighet

Kirkens Bymisjon driver en rekke tiltak for barn og unge og familier. Hovedsatsingene er innen oppvekst, forebygging og nærmiljø. Gjennom drift av tre frivilligsentraler har Kirkens Bymisjon også fokus på frivillighet.

barn ferierte på Camp Hudøy

samvær mellom barn og foreldre ble gjennomført på Myrsnipa Samværssted

familier var i kontakt med Robust

Blogginnlegg: Svarteperspillet i Osloskolen

Svarteper er et tradisjonelt og underholdende kortspill i Norge. Vi bruker også Svarteper i dagligtale som et uttrykk for at noen blir sittende igjen med regningen eller bli den tapende part. Er guttene i ferd med å tape i spillet om mestring av skolehverdagen?, skriver Ulf Rikter-Svendsen, virksomhetsleder ved Robust.

Les blogginnlegget

Jul på lånt tid

På Myrsnipa Samværssted møtes barn og foreldre i vanskelige livssituasjoner. 200 samvær avholdes før jul.

Les om Myrsnipas arbeid

Robust i 30 år

– Her har jeg aldri følt meg som et problembarn. Vi samarbeider, hjelper hverandre og prater som venner, sier Embla (14), som har hatt samtaler med familieterapeut Gunnar Martinsen ved Robust i fire år.

Med håp i bagasjen

Mahmoud Al Ashkar (29) og kona måtte flykte og trodde målet for reisen var Nigeria. Det viste seg at «Nigeria» var overraskende kaldt.

Clara Yuna Friedensburg (11) spiller cello på konserten "Unge hjelper unge" på Barratt Dues musikkinstitutt i mars 2018.

Musikalsk kraftoverføring med «Unge hjelper unge»

Barratt Due har igjen arrangert konserten «Unge hjelper unge» der en gruppe av husets glitrende unge solister spiller til inntekt for Kirkens Bymisjon. – Konserten er en kraftoverføring mellom barn og unge, sier initiativtaker Finn Røgenæs.

Stovner Leaders!

Stovner Frivilligsentrals lederprogram for unge mellom 16-22 år ble en stor suksess. "Her får ungdommene lære lederansvar og kunnskapen til å utforske egne ressurser", forteller koordinator Hibo Bashir.

Les artikkel i Utrop

Frivillighetsstatistikk

Frivillige i Kirkens Bymisjon Oslo

Frivilligsentraler drevet av Kirkens Bymisjon Oslo

Frivillige ved Ullern Frivilligsentral - virksomheten med flest frivillige

Frivilligsentralene mobiliserte til TV-aksjonen!