Velkommen!

Bruktbutikken

Kirkens Bymisjon Vestfold startet Bruktbutikken i 2005 og butikken fungerer også som en aktivitet og arbeidstreningsarena for våre brukere.  Det skal mye til å ikke «ramle over» en interessant skatt i Bruktbutikken vår! Her har vi stor utskiftning i vareutvalget og det er ukentlig nye varer som strømmer inn til butikken fra våre mange givere.

Vi tar imot salgbare pent brukte varer, som servise, kjøkkenutstyr, pyntegjenstander, bilder og kunst, småmøbler, bøker, klær og sko, sport og friluftsliv, leker og spill, retro, vintage og mye mer. Vi har mottaksdager mandager 09.00-15.00, onsdager 09.00-18.00 og lørdager 11.00-15.00. Varemottak kun etter avtale med personale.

Det er mange arbeidsoppgaver i Bruktbutikken, så det finnes utallige muligheter til å tilpasse arbeidshverdagen for å føle mestring for den enkelte.

Noen av de arbeidsoppgavene vi har er; inntak av varer, sortering av varer, rengjøring av varer, prising av varer, vareplassering, varepresentasjon i butikk, transportavdeling som resirkulerer og kjører avfall til gjenvinningsstasjonen, butikksalg ute i butikken, kundekontakt, kassaarbeid, rydding av varer og annet forefallende arbeid.

Ansatte, frivillige og brukere drifter Bruktbutikken i felleskap.

Ved å handle i Bruktbutikken eller gi varer til butikken så støtter du Kirkens Bymisjon Vestfold lokalt og er med og bidra til en bærekraftig fremtid med gjenvinning og lavere materiell forbruk i samfunnet! Inntjeningen fra Bruktbutikken går direkte inn i arbeidet for aktivitet og arbeidstrening og ikke minst forbedret livskvalitet for mange mennesker.