Om oss

Vaktmestertjenesten er et arbeidstiltak for mennesker med ulike former for arbeidsavklaring, som faller utenom det ordinære arbeidslivet.

Vi tar på oss et bredt spekter av oppdrag for bedrifter og privatpersoner:

• Alt fra hagearbeid og gressklipping, sjauing, enkle maler- og snekkeroppdrag, reparasjoner, snømåking og strøing er tjenester vi gjerne utfører.
  • I tillegg hjelper vi deg gjerne med mindre oppgaver, som å henge opp gardinstenger/tv/bilder o.l.
  • Kundene våre er alt fra private hjem til borettslag og bedrifter.
  • Vaktmestertjenesten kan tilby både enkeltstående og faste oppdrag.

Arbeidstrening

Vaktmestertjenesten er en arbeids- og mestringsarena for mennesker som har falt utenfor, eller ikke har fått innpass til det ordinære arbeidsmarkedet. Flere av våre deltakere kan oppleve at de har liten eller ingen tilknytning til arbeidsmarkedet, har et mangelfullt nettverk og for noen – behov for å styrke språkelige ferdigheter.

Å komme i arbeidsrettet aktivitet, som eksempelvis attføring, kan ta tid. Derfor er det behov for å ha et tiltak som er tilnærmet en vanlig arbeidsdag, men som også har rom for å ivareta ustabilitet, manglende selvfølelse og et lavt språkelig nivå.

Vår historie

Vaktmestertjenesten springer ut fra Kirkens Bymisjons kafé i Hønefoss, en kafé som ble startet i 2019 på midler fra NRKs TV-aksjon «Mindre alene sammen». I tilknytning til arbeidet erfarte Kirkens Bymisjon en mangel på variasjon i arbeidstreningstilbudet for målgruppen. Vaktmestertjenesten startet opp sensommeren-20, med tilskuddsmidler fra Arbeids- og velferdsdirektoratet. Inntektene fra Vaktmestertjenesten går direkte tilbake i tiltaket og til Kirkens Bymisjons øvrige arbeid i Hønefoss.

Våre deltakere kommer bl.a. fra Læringssenteret for voksne i Ringerike kommune og NAV i Hønefoss. Men du kan også ta direkte kontakt med oss dersom du ønsker å jobbe i Vaktmestertjenesten. Jobbe hos oss? (Vaktmestertjenesten Hønefoss)

Bred kompetanse

Ved å benytte Vaktmestertjenesten, bidrar du til at Kirkens Bymisjon får inntekter til arbeidet for og med mennesker i nærområdet. Samtidig får den enkelte deltaker verdifull trening på veien til et ordinært arbeid.

Et arbeidslag i Vaktmestertjenesten består av en arbeidsleder, som er ansatt i Kirkens Bymisjon Hønefoss, frivillige og 1 til 3 deltakere som er i arbeidstrening. Arbeidsleder og frivillige har ansvar for veiledning av deltakere på sitt team.

Vår arbeidsleder og frivillige har kompetanse fra ulike og relevante bakgrunner.

Kvalitet og seriøsitet

Som kunde hos oss kan du være trygg på at arbeidet vi gjør blir gjort kvalitetsmessig tilfredsstillende, til avtalt tid og pris. Dersom du ikke er fornøyd, bes du om å ta kontakt, så løser vi dette på en god måte.Vi vil gjerne at våre kunder skal oppleve oss som seriøs aktør, og at arbeidet som blir utført er kvalitetsmessig godt utført.

Tiltaket er delfinansiert av Arbeids- og velferdsdirektoratet, Ringerike kommune og noen av våre lokale bidragsytere er: Jarles bil.