Bli deltaker i Veiviser

Er du ny i Norge? Har du lyst til å bli bedre kjent i ditt lokalmiljø, samtidig som du gjør noe hyggelig og sosialt sammen med andre?

Da burde du sjekke ut Kirkens Bymisjons “Veiviser” – et tilbud der du både blir kjent med folk som har bodd i Norge hele livet og med noen som selv har migrasjonserfaring og vet hva det vil si å komme til et nytt land.

I “Veiviser”  gjør vi sosiale, kulturelle, sportslige eller andre aktiviteter sammen i grupper på tre og tre. Vi praktiserer norsk, og blir bedre kjent med det norske samfunnet. Mellom to og fire ganger i måneden lager vi mat hjemme hos hverandre, drar på kafébesøk, bowler, går turer, trener, går på kino eller konsert.

Vårt samfunn trenger at flere møtes, og Kirkens Bymisjon legger til rette for slike møter. Som deltaker i “Veiviser” kan enda flere ta del i et godt fellesskap og bidra i sitt nærmiljø.

Lyst til å finne ut mer eller komme innom for en prat og bli litt bedre kjent?

Ta kontakt med oss for å høre mer!

Veiviser starter opp i Sandefjord, Tønsberg, Fredrikstad, Kragerø/Porsgrunn, Kristiansand, Sveio og på følgende steder i Oslo: Stovner og Gamle Oslo. Mer informasjon om Veiviser i disse byene kommer.