Digitale verktøy
Profilikon for sosiale medier
Profilikonet skal aldri brukes som hovedlogo på andre flater, men er kun et profilikon for sosiale medier tilpasset plattformenes premisser.
- Profilikonet brukes f.eks. på Facebook, Instagram, LinkedIn, Vipps, TikTok, Snap o.l.
- Profilikonet skal alltid stå i tilknytning til profilnavnet «Kirkens Bymisjon» eller f.eks. «Kirkens Bymisjon, Møtestedet» for virksomheter.
Last ned profilikon for sosiale medier
Veileder for profilering på sosiale medier og digitale flater
I veilederen finner du retningslinjer for navngivning og profilering på sosiale medier. Veilederen inkluderer også tips og visuelle retningslinjer for uttak som lages med ulike videoredigeringsprogram (f.eks. Adobe Premiere, Rush, Express eller Microsoft Clipchamp).
➨ Last ned veileder for profilering på sosiale medier
➨ Bruk designmaskinen til å lage banners og innhold til sosiale medier

Mal for videografikk
Malen for videografikk er tilpasset i Adobe Premiere Pro i formatene 1×1, 16×9 og 9×16, og inneholder faste elementer. Klikk på lenken under og velg deretter «Legg til i bibliotekene dine».
➨ Legg til mal for videografikk (Adobe Premier Pro)
➨ Bruker du et annet videoredigeringsprogram? Følg veilederen
➨ Last ned eksempler på generiske sluttplakater

Andre digitale profilelementer
Mailsignatur er del av av vår digitale merkevarestrategi, og er en flate som eksponeres både for interne og eksterne mottakere. Det er derfor viktig å sikre god avsenderidentitet for Kirkens Bymisjon.
Finn oppsettet som passer din virksomhet/stilling i veilederen her.
Her er noen prinsipper som gjelder:
- Informasjonen må være korrekt og oppsettet skal følge malen.
- Logo og bilder skal ikke brukes i mailsignatur.
(Kun unntak for store felleskampanjer, f.eks. juleaksjonen.) - Tekst skal settes i 11 pnkt, fonten skal være Segoe UI eller Arial og i svart. Kun siste linje med info om vipps skal være oransje.
- Det er forskjell på oppsett for standard mailsignatur og mailsigantur for samarbeid.
- Det jobbes med å implementere automatisk genererte mailsignaturer fra grunndata. Når dette er på plass nasjonalt, skal både oppsett og informasjon hentes riktig inn i mailsignaturen automatisk.