UNG – et visuelt uttrykk tilpasset målgruppen barn og unge
Virksomheter og aktiviteter rettet mot barn og unge skal ikke bygge egen merkevare, men kan gjennom ordbilder og fotovalg tilpasse sin visuelle kommunikasjon mot målgruppen.

Ved bruk av disse visuelle verktøyene skal likevel hoveduttrykket ivareta vår monolittiske merkearkitektur, med Kirkens Bymisjon som hovedavsender.
Dette uttrykket skal ikke brukes på formelle og postale trykksaker (f.eks. visittkort, konvolutter og brevark), men kun på flater i direkte kommunikasjon mot barn og unge.
➨ Bruk designmaskinen til å lage materiell med UNG
For å finne ut om det som skal produseres kan bruke UNG-uttrykket eller må holde seg til Kirkens Bymisjons hoveduttrykk, kan man stille seg følgende spørsmål:
1. Skal virksomheten være en del av Kirkens Bymisjon, og definert inn under Kirkens Bymisjons visuelle identitet?
Hvis nei, må virksomheten utvikle en egen identitet.
Hvis ja, kan man gå videre til neste spørsmål.
2. Er virksomhetens primære målgruppe barn og unge?
Hvis nei, må virksomheten bruke Kirkens Bymisjons hoveduttrykk.
Hvis ja, kan man gå videre til neste spørsmål.
3. Er virksomhetens eksterne kommunikasjon rettet direkte til målgruppen barn og unge?
Hvis nei, må virksomheten bruke Kirkens Bymisjons hoveduttrykk.
Hvis ja, kan man gå videre til neste spørsmål.
4. Er virksomhetens suksess avhengig av direkte appell eller status hos målgruppen?
Hvis nei, må virksomheten bruke Kirkens Bymisjons hoveduttrykk.
Hvis ja, kan man gå videre til neste spørsmål.
5. Vil Kirkens Bymisjons ordinære visuelle identitet være et hinder for å nå frem eller appellere til målgruppen?
Hvis nei, må virksomheten bruke Kirkens Bymisjons hoveduttrykk.
Hvis ja, kan man bruke det visuelle uttrykket rettet mot barn og unge.
Ordbilder
Typografiske ordbilder i svart og hvit lages av slogans eller beskrivelser. Dersom du bruker designmaskinen til å lage grafisk materiell, finnes det allerede maler tilrettelagt med ulike ordbilder der.
Ordbildene kan også lastes ned og brukes enkeltvis. Har din virksomhet behov utover det som kan lastes ned under her, ta kontakt med oss.
➨ Last ned ordbilder

Fotovalg eksempler
➨ Last ned bilder som kan brukes til UNG (fri bruk)