UNG – et visuelt uttrykk tilpasset målgruppen barn og unge

Virksomheter og aktiviteter rettet mot barn og unge skal ikke bygge egen merkevare, men kan gjennom ordbilder og fotovalg tilpasse sin visuelle kommunikasjon mot målgruppen. 

Eksempel på layout UNG

Ved bruk av disse visuelle verktøyene skal likevel hoveduttrykket ivareta vår monolittiske merkearkitektur, med Kirkens Bymisjon som hovedavsender.

Dette uttrykket skal ikke brukes på formelle og postale trykksaker (f.eks. visittkort, konvolutter og brevark), men kun på flater i direkte kommunikasjon mot barn og unge. 

➨ Bruk designmaskinen til å lage materiell med UNG

Ordbilder

Typografiske ordbilder i svart og hvit lages av slogans eller beskrivelser. Dersom du bruker designmaskinen til å lage grafisk materiell, finnes det allerede maler tilrettelagt med ulike ordbilder der. 

Ordbildene kan også lastes ned og brukes enkeltvis. Har din virksomhet behov utover det som kan lastes ned under her, ta kontakt med oss.

➨ Last ned ordbilder

UNG - ordbilde

Fotovalg eksempler

➨ Last ned bilder som kan brukes til UNG (fri bruk)