Kjøpsbetingelser

Generelt

For å være sikker på at varene kommer riktig frem til deg, er du som kunde selv ansvarlig for at riktig leveringsadresse, epostadresse og telefonnummer er oppgitt.

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varene i nettbutikken. Produktene er håndlaget, og variasjoner og farger kan forekomme på enkelte produkter. Farger på varer kan avvike fra foto.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel. Vår e-post adresse er kundeservice@bymisjon.no.

Betaling

Vi har valgt etablere, trygge og sikre betalingsløsninger for deg som kunde:

  • Betaling privatpesoner:
    • Kortbetaling: Dersom du som kunde bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, vil vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først når ordren er pakket og klar for utsendelse fra vårt lager.
    • Vipps: Som kunde trenger du bare å oppgi mobilnummeret og godkjenne kjøpet. Beløpet blir belastet først når ordren er pakket og klar for utsendelse fra vårt lager.
  • Betaling bedrifter:
    • For å betale med faktura må du logge deg inn via min side øverst til høyre. Kirkens Bymisjon samarbeider med Two AS for it-løsning og Kredinor AS for fakturakjøp. Det er ingen ekstra kostnader med å betale med faktura og betalingsfristen er 30 dager.
      Merk at fakturaen kommer direkte fra Two via EHF med kopi på e-post og ikke Kirkens Bymisjon. For din og ditt selskap sin sikkerhet, brukes «Vipps logg inn» for å verifisere din identitet. I tillegg må du også oppgi bedriftens organisasjonsnummer for å sjekke at du representerer en norsk organisasjon med adresse i Norge.
      Les mer her: Buyer Terms and Conditions | Norway (two.inc) og Privacy policy Norway | Learn about our privacy policy (two.inc).

Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt.

Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være over 18 år.

Vi er opptatt av din sikkerhet som kunde, og all korthåndtering skjer kryptert hos våre betalingsløsninger. Ingen av dine kredittkortopplysninger lagres hos oss.

Priser

Alle prisene som er oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og er inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet (som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.). Dersom du er innlogget som bedrift vil prisene være eks merverdiavgift.

Frakt

Servicepakke – Posten / Bring 

Vi har valgt å ha fast pris på porto, uavhengig av mengde og tyngde. Denne er kr 95,- (ink mva).

Vi sender pakkene med Posten/Bring eller PostNord:
Servicepakke sendes med sporing til din nærmeste postutlevering. Du mottar SMS og / eller epost når sendingen er ankommet hentestedet.
Alternativt sender vi pakke i postkassen. Pakken sendes med sporing for levering i postkassen (dersom størrelse og vekt på produktet tillater det).

Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.

Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 2-4 arbeidsdager fra vi mottar bestillingen. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss.
Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig leveringsadresse og postnummer, e-post og telefonnummer ved bestilling.

Pakker som ikke hentes

Dersom kunde ikke henter ut en forsendelse, vil kunden bli belastet med et administrasjonsgebyr når pakken ankommer vårt lager igjen.
Vi forbeholder oss retten til å avkreve et gebyr på kr 150,- for sendinger som ikke blir hentet ut. Dette gebyret dekker våre administrative kostnader i forbindelse med behandling av returen. Gebyret trekkes fra det innbetalte totalbeløpet, hvorpå resten blir refundert. Du vil få melding på e-post om at beløpet er refundert minus administrasjonsgebyr.
Bring/Posten/PostNord sender ut melding om forsendelse så snart den er ankommet utleveringsstedet. Denne meldingen blir sendt på nytt etter ca 1 uke. Dersom pakken ikke blir hentet ut innen 14 dager, vil den bli sendt i retur til oss.

Å benytte seg av angreretten er ikke det samme som å ikke hente ut en ordre. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken, og følge instruksjonen i avsnittet under som omhandler “angre, bytte og retur”.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en feil eller mangel ved mottatte varer, må du innen 14 dager etter at du oppdaget den, gi oss skriftlig melding om at du vil påberope deg feilen.
Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi erstatte varen. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.
Retten til å reklamere gjelder i to år fra du mottok produktet. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på varen. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt, brukt feil eller er håndtert på en annen måte enn det som er anbefalt.

Ved reklamasjon sender du e-post til oss på kundeservice@bymisjon.no. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

Feil/skade ved levering

Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående og innen 3 dager til oss på kundeservice@bymisjon.no  Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd.

Dette gjelder både synlige transportskader og/eller skade på produktet, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.

Om skaden er synlig på emballasjen så melder du fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

Angrerett, bytte og retur

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er rabaterte. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje. Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt.

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angrerettskjema kan lastes ned her.

RETURADRESSE
Direct House Oslo AS, Industriveien 2, 1481 Hagan
Att: Jarle/Iuliana

Personopplysninger:

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem.

Kontaktinformasjon

Stiftelsen Kirkens Bymisjon
Tollbugata 3, 0152 Oslo
Org no 944 384 448 MVA
E-post: kundeservice@bymisjon.no