Kirkens Bymisjon driver et akuttovernattingstilbud for tilreisende EØS-borgere.

Hvem er vi, og hva tilbyr vi?

Vi i Kirkens Bymisjon driver et akuttovernattingstilbud for fattige, tilreisende kvinner og par. Vi gir disse menneskene en pute å hvile hodet på, muligheten for en dusj og en seng for natten, i trygge, rolige og varme omgivelser. Vi holder til i Louises gate 30, 0192 Oslo, og vi disponerer ca. 80 sengeplasser. Åpningstiden er fra 18:00 til 07:30.

Hvordan foregår det?

Kjøp av sengeplass skjer ved ankomst til Louisesgate 30. Man kan booke seg inn for opptil fem netter av gangen, men det betales kun for én natt av gangen, noe som koster 15 kroner. De som har forhåndsreservert plass registreres og slippes inn mellom kl. 18:00 og 21:00.

Deretter vil ledige plasser bli fordelt. Er det flere som står i kø enn det vi har senger til, vil de resterende plassene bli tildelt ved loddtrekning. Det brukes et enkelt registreringssystem, gjestene viser id og blir deretter booket inn av ansatte.