Rusbehandling

Kirkens Bymisjon har lang erfaring og bred kompetanse innenfor rusomsorg og behandling av rusmiddelavhengighet. I våre virksomheter bistår vi rusmiddelavhengige på veien mot ruskontroll og rusfrihet.

«Den gode atmosfæren var det som styrka meg. Jeg fikk trua på meg selv. Man prater med folk hver dag – det hjelper for angsten. Samarbeid, mye prat og rådføring har hjulpet meg dit jeg er i dag. Nå vil jeg bevise for meg selv og andre at jeg kan få det til. Jeg har lyst på et ordentlig liv»

– Tidligere beboer på en av Kirkens Bymisjons rusinstitusjoner

Les også

Én sommerkveld ødela 10 år

Ofte ser man noen fellestrekk blant dem som havner i rusens klør. Slett ikke alltid, men ofte. I historien til Rudi Ask (43) finner du ingen av dem. Jo, forresten – ett: Gleden over å ha kommet ut av det.

Siv Løvland står på jernbanetorget i Oslo

Lyst på livet

Hun bretter villig opp ermet og viser tatoveringen: "I wanna live the life I wanna live". Hun tok den da hun endelig kjente at hun kunne stå støtt etter mangte år med rus, og visste: Jeg vil leve mitt eget liv.