Velkommen!

Fra vårt kjøkken på Tveten gård skaper vi matglede i barnehager, inkludering i jobb, og opplevelser nabolaget, i Bydel Alna i Oslo.

I tillegg til å servere mat i nærmiljøets barnehager, tilbyr vi catering.

Vår meny er laget med omtanke, den er fargerik og inspirert av smaker fra hele verden. Vi har alltid kjøttfri produksjon, og all mat er vegetarisk eller serveres med fisk.

Se vår cateringmeny her

Vi serverer fersk varm mat i barnehager

– Det har alt å si. Humøret er bedre, de er mer i ro. De har evne til å ta til seg læring på en annen måte, de kan konsentrere seg.

Les reportasjen

Hvem er vi og hva gjør vi?
Med samskaping som metode vil Bydel Alna, Områdesatsningen i Oslo, Kirkens Bymisjon og befolkningen i bydelen jobbe for at mennesker blir inkludert i jobb, barn i barnehagene opplever matglede og får næringsrik mat, og at det utvikles en møteplass i nabolaget som skaper nye aktiviteter, deltakelse og nettverk.

Bærekraftige fellesskap er et samskapingsprosjekt med Bydel Alna, Områdesatsningen i Oslo og Kirkens Bymisjon. Prosjektet er delfinansiert av Stiftelsen Dam, sammen med tilskudd fra alle delprogrammene i Områdesatsningen i Oslo kommune.

Følg oss gjerne på Instagram! Her kan du se bilder, mer om vår meny og hvordan maten blir til.

Sted: Tveten gård i Tvetenveien 101.

Kontaktinformasjon:

Prosjektleder, Gunn Camilla Stang
Mail: gunn.camilla.stang@bymisjon.no
Mobil: 99531768

Kjøkkenleder, Ola Wilkinson
ola.wilkinson@bymisjon.no
mobil: 99084877.

Søtsuget etter fasten

Matkulturen er i stor endring i Midtøsten, ifølge Ola Wilkinson. Men desserten qatayef består.