Vår merkevarestrategi

Vi eier vår egen merkevare og identitet, ​men kan kun påvirke etterlatt inntrykk, omdømme og konkurransekraft.​

Hvem er vi uten det visuelle?

Hvem er vi når logoen og oransjefargen ikke er synlig? F.eks. i en avisomtale eller gjennom radio/podcast.

Hva er vår personlighet? Hva er vår felles historiefortelling? Hvordan oppfatter omverdenen oss?

Summen av alt vi gjør, påvirker vårt omdømme.

Hvordan kan vi styrke vår posisjon?

Ifølge en markedsundersøkelse som måler totalinntrykk, er Kirkens Bymisjon på 7. plass blant ideelle organisasjoner i Norge.
(Ipsos, 2024)

Økt konkurransekraft, øker også inntekter og påvirkningskraft​.

Hvordan kan vi påvirker vårt omdømme?

Ifølge en omdømmeundersøkelse blant ideelle organisasjoner i Norge, er Kirkens Bymisjon «godt likt og godt kjent, men faller på relevans i målgruppen under 50 år».
(BAV, 2022)

Økt kjennskap og kunnskap, bygger også kultur og identitet.

Snakkeboble, illustrasjon om omdømme

Alt vi gjør bidrar til å…

​Gi et inntrykk av oss. 

Gjøre oss kjent. 

Gjøre at noen finner fram til oss.
At noen oppsøker et av våre tiltak.
Bygge tillit til oss. 

Skape støttespillere.
Gjøre noen motivert til å gi. 

Melde seg frivillig.
Søke jobb hos oss.

Tillit, kjennskap og kunnskap er fortjent ferskvare.​ Den må stadig pleies og fornyes i kontakt med omverdenen.

Merkevareansvarlig enhet