Om oss

Vi vil at Bruktbutikken i Drammen skal være stedet hvor du både finner bruktkuppene og den unike og hyggelige atmosfæren.

Lekre vesker fra Michael Kors, krams og servise fra 70 tallet, småmøbler og gøye leker av alle slag. Hos oss finner alle noe de liker, uansett stil, smak og interesse. Og best av alt: Vi har fantastiske bruktkjøp til svært gode priser.

Bruktbutikken i Drammen er en hyggelig og ryddig butikk som du finner i Drammen sentrum, Erik Børresens Allé 9, tidligere Medi Buskerud.

Stort utvalg varer

Vi har stort utvalg av klær, sko og tilbehør til både herre, dame og barn. Vi har også et variert utvalg av serviser, interiørartikler, filmer, leker og noen småmøbler. Butikken fylles daglig med nye varer og det skal mye til for at du ikke ramler over en skikkelig skatt i butikken vår.  Er du på jakt etter noe helt spesielt så ikke nøl med å spørre oss. Vi kan trylle frem det meste, som brudekjoler, utkledningstøy – eller akkurat det glasset du mangler i samlingen din.

Lavterskel arbeidsarena

Vi startet først opp i Kirkens Bymisjons tidligere lokaler i Konnerudgata i 2007. Vi ønsket å tilby en lavterskel arbeidstreningsarena for deltakere i Kirkens Bymisjon. I dag er vi en populær brukthandel i Drammen. Målet er å være en av byens hyggeligste bruktbutikker med et spennende og variert vareutvalg.

Vi ønsker at våre kunder skal føle seg ivaretatt på beste måte, og at de kan finne flotte klær, interiørartikler og møbler til gode priser.

Butikken driftes av en arbeidsveileder sammen med frivillige og deltakere i ulike arbeidstreningstiltak.

Ønsker du å levere klær, interiør eller leker til oss?

Bruktbutikken sitt grunnlag er donerte varer i form av klær, interiørartikler, leker, LP-plater osv. Vi er veldig takknemlige for alt som doneres til vår butikk.

Hele og rene klær kan leveres hele døgnet i en av våre grå innsamlingsbokser, disse er plassert rett på utsiden av butikken i Erik Børresens allé 9 i Drammen. Interiørartikler, leker o.l. kan leveres direkte i butikkens åpningstid.

På grunn av begrenset plass og kapasitet tar vi dessverre ikke imot møbler. Møbler som vi ikke har plass til og som vi ikke får solgt videre, må vi betale for å få håndtert. Desto mer tid, krefter og ressurser vi bruker på å håndtere dette – desto mere utgifter får vi. Vi skulle ønske vi kunne ta imot alt, men sånn er det dessverre ikke.

For deltakere

Bruktbutikken har som mål å være en meningsfull arbeidsplass der deltakere i Kirkens Bymisjon kan drive med reelle arbeidsoppgaver tilnærmet ordinært arbeidsliv. Hos oss vil du få en variert og mangfoldig arbeidsdag blant hyggelige kolleger. Noe av det vi kan tilby er praktisk opplæring i kundebehandling, ordinær butikkdrift og betjening av kasse.

For frivillige

Liker du å hjelpe en kunde med å lete seg frem til bruktskatter, eller lar deg fascinere av historien en gjenstand har hatt før den havnet bruktbutikken? Da vil du trives her hos oss. Vi har mange frivillige som bidrar til drift av butikken, noen jobber med sortering av varer, andre hjelper til i butikken. Det er mange og varierte arbeidsoppgaver vi trenger frivillige til. Synes du det høres morsomt ut, så ta gjerne kontakt.