En ferieopplevelse for livet

Finnes det noe bedre enn sommerferie, bading, diskotek, fotball, fisking, overnatting i lavvo, nye aktiviteter og nye venner?

Etter en uke med feriekoloni på Camp Killingen kommer barn og unge hjem med sekken full av både opplevelser og nye vennskapsbånd.

Hver sommerferie arrangerer Kirkens Bymisjon feriekolonier for barn/ungdom i alderen 8 til 14 år.

Dette er en uke uten mobil- og databruk, men med nye venner og gode opplevelser som gir barna minner for livet. Stedet er slik utformet at alle finner noe de liker å gjøre. I tillegg til sjøliv med fisking, seiling, padling og bading er det aktiviteter som fotball, kanonball, volleyball og bordtennis. For de som trenger en pust i bakken er det mulig til å lære seg å spille gitar, lage en leirgauk, bli med på en yogatime – eller kanskje slappe av i ei hengekøye.

Pris for feriekoloni:

Pr. uke/periode à fem dager: kr. 3 500,-. Det gis søskenmoderasjon med kr. 500,- pr. barn. Transport t/r Drammen og alle måltider er inkludert i prisen. Ta kontakt med Stian Nedberg på 992 31 845 dersom det er spørsmål rundt betaling.

En vanlig dag på Killingen:

• 0830: vekking
  • 0900: frokost (havregrøt og brødmat)
  • 0930 – 1230: aktiviteter
  • 1230: lunsj
  • 1330 – 1630: aktiviteter
  • 1700: middag (bytter mellom spagetti, taco, fiskekaker, hamburger/grillpølser)
  • 1800 – 2130: aktiviteter
  • 1930: film på storskjerm
  • 2030: kveldsmat
  • 2130: tannpuss
  • 2200: soving

Feriekolonien gjennomføres så alle kan delta. Formålet er å skape gode sommerferie minner for alle – uansett livssituasjon. Halvparten av aktivitetstiden består av felles aktiviteter – resten er «fritt». På en feriekoloni er det opp til 35 barn og det er 12 voksne.

Feriekoloni arrangeres følgende uker i 2024:

• 1. juli  til 5. juli: for de som er født fra 2013 til 2016
  • 8. juli til 12. juli: for de som er født fra 2013 til 2016
  • 15. juli til 14. juli: for de som er født fra 2010 til 2012
  • 17. juli til 21. juli: for de som er født fra 2010 til 2012

Er du fleksibel på hvilke uker du ønsker å være der – vennligst skriv det i kommentarfeltet.

Klikk her for å åpne påmeldingsskjema

En ferieopplevelse for livet!

Hver sommerferie arrangerer Kirkens Bymisjon feriekolonier på Killingen for barn og ungdom i alderen 8 til 14 år.

• "Den gode stemningen har vi her fra dag én. Jeg tror vi voksne er med og bidrar mye til akkurat det, mange av oss har vært her over flere år. Så er det viktig for oss å møte ungene der de er. I tillegg har vi tid og er tilstede for dem. "

Runi Wittbank
    Ansatt på feriekolonien