Generasjonsmøter på Ventilene Viste Strandhotell legger til rette for at generasjoner kan møtes en gang i uken rundt leksehjelp, måltider og aktiviteter.

Møter mellom generasjoner på Randaberg

Vi starter med å besøke et av sykehjemmene på Randaberg hvor vi går tur med beboere som ønsker det. Noen vil bare være med på turen og resten blir med oss til våre lokaler på Ventilene Viste Strandhotell.

Her serverer vi et enkelt måltid og spiser og snakker sammen, før noen går til leksehjelp. Resten av gruppen blir igjen og snakker om et tema. Temane vil være forskjellige fra gang til gang, det kan være  «leker før og nå», «jul», «takknemlighet» eller «karneval».Etter leksehjelpen, samles vi igjen for en felles aktivitet: baking, brettspill, forming, maling eller livredningskurs.

Ved behov og etter avtale kan vi kjøre deg hjem etter aktivitetene. Tilbudet er gratis og passer for alle generasjoner. Barn vil ha størst utbytte av temaer og aktiviteter i skolealder, men det vil være lekekrok for de minste.

Ventilene Viste Strandhotell

Ventilene Viste Strandhotell er en del av Kirkens Bymisjon Rogaland og en sosial virksomhet. Alle inntekter går direkte til vårt arbeid for og med unge pårørende. Her får ungdom i arbeidstrening og vårt fokus er omsorg for mennesket. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gi dere en god opplevelse hos oss. Mer om Ventilene og arbeidet med barn og unge finner du på Facebook.

Aktivitetskalender

Oppstart onsdag 4.september, 16.30-18.30