En jobb å gå til

I jobb, Oslo er et lavterskel arbeidstilbud for mennesker i aktiv rus eller med lang rushistorikk. Vårt mål er å skape mestring gjennom arbeid.

Vi har to ulike arbeidstilbud – gaterydding og verksted.

Det å jobbe er viktig for mange. Det å bidra og være en del av et arbeidsfellesskap, det at noen forventer noe av deg, og at noen ønsker deg velkommen på jobb – alt dette skaper livsglede, tilhørighet og økt livsmestring. Vi erfarer at det å arbeide forandrer folks syn på mennesker som sliter, og deres syn på seg selv.

Gaterydding
Vi rydder gater i Oslo sentrum, samt perronger og vogner på T-banen på oppdrag fra privat og offentlig næringsliv.

Vi ser at våre langsiktige avtaler om gaterydding skaper gode relasjoner til bedriftene som kjøper ryddetjenestene våre. Kunnskap om samarbeidet og jobben våre arbeidere gjør bidrar til å minske skiller mellom ulike samfunnslag i bybildet.

Verkstedet
På verkstedet håndlager vi gave-og interiørprodukter av høy kvalitet. Disse blir solgt i Kirkens Bymisjons nettbutikk, til bedriftskunder og i utvalgte butikker i Oslo. Produktene lages hovedsakelig av glass og papir, og utformes av erfarne designere i samarbeid med arbeiderne på verkstedet.

Ønsker du mer informasjon om gateryddingstjenester eller kjøp av gave- og interiørprodukter til din bedrift? Ta kontakt på telefon 22671558 eller e-post ijobb.oslo@bymisjon.no.
Se vår årsmelding fra 2020 her, årsmelding fra 2021 her og årsmelding fra 2022 her.

Er du interessert i å jobbe hos oss?
Da vil vi gjerne ha en inntakssamtale med deg. Kom innom i åpningstiden mandag- fredag 8.00-15.00 eller ring oss på telefon 40031423 for å avtale dag og tid.
Du må ha gyldig legitimasjon og arbeidstillatelse i Norge, beherske norsk som arbeidsspråk og være under 67 år.

Arbeidet på I jobb, Oslo lønnes med honorar som blir utbetalt på slutten av hver arbeidsdag.Man trenger ingen forkunnskaper for å begynne å arbeide hos oss – kun et ønske om å jobbe.

I jobb Oslo holder til i sentrum og er et tilbud for personer bosatt i Oslo kommune. Aktivitetshuset Bjerke har et lokalt I jobb-tilbud tilknyttet Bjerke bydel.

Adresse: Christian Kroghs gate 2, 0186 Oslo.
Åpningstider: Mandag – fredag: 8.00 – 15.30
Telefonnummer22671558
Epost: ijobb.oslo@bymisjon.no
Virksomhetsleder: Grete Mørch Tlf: 94011501 Epost: grete.morch@bymisjon.no

Produkter fra I jobb, Oslo

Gratulasjonskort

Kortene passer til alle anledninger der man ønsker å gratulere. 3 stk doble kort med collage og tilhørende konvolutter håndlaget av tapet.

Hagebok

I denne flotte boka kan man drømme seg bort i hageplanlegging. Bøkene er bundet inn for hånd i resirkulert tapet

Blomsterpinne solsikke

Blomsten er laget av glass, er ca. 10 cm i diameter og montert på 50 cm lang ståltråd.

Bagasjelapp

Laget av resirkulert PVC. Størrelse 11 x 6 cm.

Totebag

En skikkelig praktisk totebag i resirkulert PVC. Str. 35 x 40 cm. Nylonhankene er ca 60 cm lange.

«Jeg har fått et helt nytt liv, jeg, etter at jeg begynte hos dere.»