På I jobb, verksted i Trondheim lager vi glassengler – våre populære og meningsfulle gaver.

Englene koster 250 kr og leveres i en fin gaveeske.

Overskuddet fra salget går til bymisjonens arbeid i byen.

Englene er laget av knust glass. Kirkens Bymisjon ønsker å la engelen være en påminnelse om at selv det som er gått i stykker, kan bli noe nytt og vakkert.

Kirkens Bymisjon har flere glassverksteder rundt om i Norge, men vi har vårt eget design; en Trondheim-glassengel. De finnes både i en flyvende og en stående variant.

Vi leverer i mange farger. Alt fra røde, hvite, blå, blanke med hjerte inni, og alle kan leveres med “bling”. Faktisk også i speil. Disse ordene kan du si når du gir bort en speilengel:

“ Når du ser på denne glassengelen ser du en engel i dobbeltforstand, fordi du også ser deg selv”

Du få den fargen du ønsker deg, f.eks. i firmaets farger, hvis du bestiller flere.

Hvem er englemakerne?

Det er mennesker som av ulike årsaker er i en sårbarfase av livet. Årsakene er mange og forskjellige. Noen har en kronisk sykdom, andre har fått livet snudd opp ned for en periode. Fellesbetegnelsen er gleden over å være sammen, å ha en jobb å gå til og ikke minst lage et vakkert produkt som er til inntekt for bymisjonens arbeid.

“ Det er en helt vanlig jobb. Hvor en vet at kollegaene har gått igjennom sine opplevelser og problemer. Det er godt å vite at man er et sted der alle vet at alle har sitt de strever med og at noen ganger klarer man å arbeide raskt, mens andre dager trenger man litt mer tid på arbeidsoppgavene” sa engang en ansatt ved I jobb, verksted. Dette er oppsummerende ord om hva arbeidstiltaket, I jobb, er og skal være.

Vårt ønske er at de som kommer hit skal kjenne at det er bruk for dem og at de finner styrke i fellesskapet.

Glasset vi bruker er avskjærsglass fra Riis glass og Glassmester Larsen i Trondheim. Glass som normalt ville blitt kastet. Vi er takknemlige for at de samler opp glasset og gir oss. Takk!

Glassenglene fås kjøpt i butikken vår i Fjordgata 9B.