Om oss

KB utvikling er Kirkens Bymisjon i Drammens attføringsavdeling. IPS i Hønefoss er en del av denne avdelingen. Vi tilbyr mennesker uten arbeid kompetanseutvikling og attføring gjennom kurs og tiltak.

Vi tror på at alle har plass i et ordinært arbeidsliv, uavhengig av diagnose, rusbruk eller fortid. Vårt mål er å matche våre jobbsøkere med en jobb basert på deres egne interesser, ønsker og ferdigheter. Vi hjelper våre jobbsøkere med å skaffe og beholde jobb og leverer arbeidsrettede tiltak med hjerte for deltakerne våre.

Jobb – «smak» og ordinært arbeid

Individuell jobbstøtte (IPS) er en forpliktende samarbeidsmodell mellom Ringerike DPS, NAV Vest-Viken, DPS Drammen og Kirkens Bymisjon. Hver enkelt jobbsøker får veiledning til å avklare sine jobbønsker gjennom karriereveiledning og en individuell plan for hvordan vi sammen skal nå målet om å komme i, eller beholde jobb. For å lykkes i å komme i jobb, kan vi benytte jobb – «smak», da for å prøve ut ferdigheter og arbeidsevne.

Ordinært arbeid er alltid vårt mål, og våre jobbspesialiser samarbeider aktivt med arbeidsgivere for å bidra til de beste jobbmulighetene innen et bredt bransjespekter, som for eksempel bilverksted, varehandel, barnehager og annet. Noen av våre gode samarbeidsbedrifter er Ringerike Gjestegård, Hole kommune og Veien Kulturminnepark.

Vår fagkompetanse

Våre jobbspesialiser har kurs i karriereveiledning og Motiverende Intervju. I tillegg har de lang erfaring og utdanning innen bemanning, rus og psykisk helsearbeid – samt i å jobbe med mennesker med ulike behov. I avdelingen har vi også ansatte med lang erfaring fra salg, medier og kommunikasjon, ledelse, offentlig sektor og privat næringsliv. Sammen kjenner vi det psykiske helsefeltet og næringslivet godt!