I jobb - Miljøpatruljen

I juni 2022 overtok Kirkens Bymisjon driften av Miljøpatruljen fra Skien Kommune. Miljøpatruljen er et lavterskel arbeidstiltak rettet mot mennesker i Skien med utfordringer innen rus og/eller psykisk helse.

Økt selvrespekt og sosialt fellesskap

Kirkens Bymisjon ønsker gjennom dette arbeidet å bidra til deltagelse i samfunnet. Gjennom å gi rusavhengige muligheten til å delta i et arbeidsfellesskap hvor man opplever mestring og annerkjennelse, er målet og øke menneskers selvrespekt og bidra til å redusere fordommer mot rusavhengige og andre marginaliserte grupper i samfunnet.

Foruten arbeidsoppdrag inneholder en arbeidsdag i Miljøpatruljen et næringsrikt måltid, sosialt fellesskap og veiledning ved behov. Arbeidere, frivillige og ansatte utgjør et sterkt og positivt arbeidsfellesskap.

Arbeidsoppgaver

Miljøpatruljens hovedoppgave er å holde Skien by ren og pen. Arbeiderne, iført Miljøpatruljens oransje vester, har blitt et kjært syn i Skien sentrum. I tillegg til søppelplukking utfører Miljøpatruljen ulike oppgaver på oppdrag fra både private, offentlige etater og næringsliv.

Vi selger også ved i 40 L sekker til kr. 99,-
Vi kan tilby hjemkjøring.

Her er eksempler på hvilke oppdrag vi tar på oss:
De fleste typer hagearbeid (Klipping av busker, hekk, rydding i bed, raking av løv, små helleleggingsjobber, etc)
Bortkjøring av søppel/hageavfall etc.
Malerarbeid både inne og ute.
Rydding av kratt og busker
Trefelling
Små flyttejobber
Plenklipping
Andre småjobber.

Har du et oppdrag til oss ta gjerne kontakt!

Tiltaksleder: Espen Skjævestad

E-postadresse: espen.skjevestad@bymisjon.no