Aktiviteter

Ingen av våre aktiviteter er obligatoriske. Tilbudet vårt er variert og valgfritt, det meste skjer på huset, men vi arrangerer også ukentlige turer/utflukter.

Aktivitetshuset, Prindsen er åpent alle hverdager samt en del helligdager. Det er vanlig å stikke innom for sosialt samvær, kreativ virksomhet eller delta i mer regelmessige kurs, grupper, turer og aktiviteter. Man kan også få informasjon om rettigheter, hjelp til å skrive søknader eller til å ta kontakt med offentlige etater.

De fleste aktivitetene er gratis, men deltakere betaler en egenandel på enkelte av de større turene.

Vi er spesielt gode på hygge!

Ansatt ved Aktivitetstshuset, Prindsen

Felles måltider

En av våre viktigste, daglige aktiviteter er lunsjmåltidet klokka 12.00. Vi serverer en av byens beste lunsjer, og både deltakere, ansatte, frivillige og studenter spiser sammen i stua. Dette er kanskje vår viktigste sosiale arena, og den aktiviteten som samler flest mennesker samtidig.

Vi serverer lunsj hver dag kl. 12.00, og middag hver torsdag kl. 17.00. På fredager har vi gratis kake og kaffe fra kl. 14.00.

Resten av aktivitetstilbudet utformes så langt som mulig sammen med deltakerne, og er i stadig endring.

Dette er noen av aktivitetene vi gjør sammen:

Ferie i Vestfold-skjærgården

På den idylliske øya Hvasser har Kirkens Bymisjon et feriested der deltakerne på alle våre tiltak kan få gode opplevelser sammen.

Sentral beliggenhet – kort avstand

Arranger fellestur til en av Norges vakreste skjærgårder, utenfor Tønsberg! Huset ligger et steinkast fra sjøen, med bade- og båt-muligheter i umiddelbar nærhet. Strøm og innlagt vann, soveplasser for 10 inne og mye teltplass ute i hagen.

Slik finner du frem

Takk for meg. Dagsturen til Hvasser i fjor ble avgjørende. Det var min første ferie på 7 år. I ettertid har jeg turt å dra på ferie til Portugal!
Takk, takk, takk.

Ttidligere gjest på Hvasser

Vakre Hvasser

En av Kirkens Bymisjons best bevarte hemmeligheter ligger i idylliske omgivelser på Hvasser, like øst for Verdens ende på Tjøme, bare to timers kjøring fra Oslo.

Landstedet Vestgården på Hvasser, ble i sin tid gitt til Bymisjonen som en testamentarisk gave, og intensjonen var at stedet skulle komme brukere ved Bymisjonens virksomheter til gode.

Huset på Vestgården

Det idyllisk beliggende huset på Vestgården har to etasjer, med stue, spisestue og kjøkken i første etasje, og soverom i andre etasje.

• Huset har 10 sengeplasser (3+3+4), men det er også fine teltplasser i hagen. Det er likevel lurt å tenke at 10-12 er maksimal kapasitet, fordi det er begrenset plass både i stua og spisestua.
  • Vannklosett og dusj finnes i et eget anneks, og holder god standard. Kjøkkenet er lite, men funksjonelt, med kombikjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin, og det man ellers trenger av kjøkkenutstyr.
  • I hagen ligger det dessuten et anneks med fire sengeplasser. Her er det innlagt strøm, men ikke vann.
  • Huset ligger bare et steinkast fra sjøen, og de som leier stedet disponerer også en båt med påhengsmotor, ideell for fisketurer og andre utflukter. Båten tar ca. 6 personer, men færre hvis man skal sitte litt komfortabelt. Vi har også en kano, for kortere turer. Det ligger redningsvester i uthuset.
  • I uthuset står det også tre sykler til fri benyttelse. Syklene bør vedlikeholdes i henhold til smøring av kjeder og lignende.

Nærmiljøet

For leie av Vestgården på Hvasser

Vi starter bestilling for sommersesongen fra ca. 1. april. Virksomheter i Bymisjonen prioriteres, deretter andre virksomheter/organisasjoner. Ansatte i Bymisjonen kan også leie stedet privat, hvis det er ledig kapasitet.

• 1 uke (mandag til søndag), kr. 8000.
  • 1 helg (fredag ettermiddag til søndag), kr. 3500.
  • 1 dag (uten overnatting), kr. 1000.

For praktiske detaljer rundt utleie, ta kontakt med oss.