KB utvikling er Kirkens Bymisjon i Drammens attføringsavdeling. IPS i Hønefoss er en del av denne avdelingen. Vi tilbyr mennesker uten arbeid kompetanseutvikling og attføring gjennom kurs og tiltak.

Vi tar utgangspunkt i dine ønsker og jobber sammen mot målet om ordinært og lønnet arbeid. Det kan være utfordrende å starte opp i jobb. Vi støtter deg i forberedelsene, under oppstart og når du har kommet i jobb.

Jobb-«smak» og ordinært arbeid

Individuell jobbstøtte (IPS) er en forpliktende samarbeidsmodell mellom Ringerike DPS, NAV Vest-Viken, DPS Drammen og Kirkens Bymisjon. Hver enkelt jobbsøker får veiledning til å avklare sine jobbønsker gjennom karriereveiledning og en individuell plan for hvordan vi sammen skal nå målet om å komme i, eller beholde jobb. For å lykkes i å komme i jobb, kan vi benytte jobb-«smak», da for å prøve ut ferdigheter og arbeidsevne.

Ordinært arbeid er alltid vårt mål, og våre jobbspesialiser samarbeider aktivt med arbeidsgivere for å bidra til de beste jobbmulighetene innen et bredt bransjespekter, som for eksempel bilverksted, varehandel, barnehager og annet. Noen av våre gode samarbeidsbedrifter er Ringerike Gjestegård, Hole kommune og Veien Kulturminnepark.