Korskirken er en av de eldste kirkene i Bergen og forvaltes av oss som en åpen kirke. Dette er en kirke for hele byen, der «rom for alle» er bærebjelken i vår diakonale selvforståelse.

Lysgloben har en sentral plass i kirken, der folk kan formidle tanker, gleder eller sorg i det stille eller høyt. Det er også anledning til samtale med prest, diakon eller frivillige medhjelpere med livserfaring for de som ønsker det. Det er også et rom for stillhet og ettertanke for de som ønsker det.

Kirkerommet er for tiden under rehabilitering og holdes stengt til desember 2024. Kapellet holder begrenset åpningstid i rehabiliteringsperioden, for å kunne tilby åpen kirke. Her vil det bli rom for samtale, lystenning, kaffe og vafler. Fredager vil det også bli anledning til et varmt måltid og jam.