En gruppe seniorer på byvandring i Drammen

Senioraktiviteter

Vi tilbyr en åpen møteplass for seniorer i Drammensområdet. Hos oss finner mange unge eldre et godt fellesskap.

Foredrag, minikonserter og et sosialt samlingspunkt - det er stikkord som beskriver tilbudet vårt.

I Aktivitetskafeen tilbyr vi to ganger månedlig foredrag, minikonserter og andre fellesskapsaktiviteter for seniorer. Mange unge eldre har funnet seg et godt samlingspunkt i Aktivitetskafeen, og vi har alltid plass til nye seniorer i fellesskapet vårt.

Målet vårt er å skape et godt og inkluderende fellesskap, og motvirke ensomhet for deg som ikke lenger er yrkesaktiv eller noe spesielt å fylle dagene med.

Kirkens Bymisjon ønsker å bidra til at mennesker erfarer at de er hele personer hele livet, at «vi lever – ikke bare overlever.»

Mange som trer over i pensjonstilværelsen trenger steder hvor man kan møte andre, det skaper litt glede i hverdagen.Sven Halgrimsen, seniorrådgiver, Senior i fellesskap

Mål for tilbudet

• Gi den enkelte et større sosialt nettverk.
  • Bidra til styrket helse og økt livskvalitet.
  • Økt informasjon om deltakelse i aktiviteter i eget nærmiljø.
  • Bygge bro mellom eldre og yngre generasjoner.
  • Bidra til mangfold og redusere eventuelt fremmed frykt.
  • Økt fortrolighet med teknologi som kan skape vedlikehold av sosialt nettverk og relasjoner.

Felles arrangementer publiseres på Facebook: https://www.facebook.com/bymisjondrammen

Ønsker du å bli en del av vårt fellesskap og få informasjon om tilbudet vårt? Ta kontakt med oss!

Christina Alstad

Avdelingsleder

913 96 948 / 32 27 72 10

christina.alstad@bymisjon.no

Linn Mari Lagesen

Miljøarbeider

32 27 72 10 / 488 90 596

linn.lagesen@bymisjon.no

Mer informasjon om tilbudet vårt?

Her finner du noen artikler som forteller litt om historien vår, aktivitetene og fellesskapet vårt.

En gruppe seniorer på byvandring i Drammen

Aktivitetstiltak som motvirker ensomhet

I etterkant av år med pandemi og et delevis nedstengt samfunn, er det mange som strever med vonde og triste tanker. Ensomheten det siste året har også rammet mange aleneboende eldre.

Lager møteplass for seniorer

Med foredrag fra Steinar Mundal, seniorquiz og minikonserter på programmetønsker Kirkens Bymisjon i Drammen å skape en ny møteplass for seniorer som et pilotprosjekt.

Positivt fellesskap for seniorer

Senioraktivitetene har blomstret opp i 2019 - og Aktivitetskafeen har blitt en godt besøkt møteplass, for seniorer i drammensområdet.