Bli frivillig

Vi trenger deg som ønsker å gjøre en frivillig innsats til nytte og glede for andre – og deg selv!

Hvordan bli frivillig?

Steg 1: Registrer deg

Du kan vise din interesse ved å fylle ut og sende inn registreringsskjemaet for landsområdet du ønsker å være frivillig i.

Steg 2: Vi tar kontakt

Vi kontakter deg (innen 1 uke) for invitasjon til en samtale for gjensidige spørsmål og avklaringer.

Steg 3: Samtale og kontrakt

Vi møtes til en samtale og blir enige om oppgaver. Deretter signeres kontrakt på stedet man begynner som frivillig.

Gjester og frivillige i kafeen

Bli med å bidra til et samfunn med rom for alle

Vi trenger deg som ønsker å gjøre en frivillig innsats til nytte og glede for andre, og deg selv, i hele landet.

Enten du har interesse for arbeid knyttet til barn og unge, eldre eller det gatenære, kan du ta kontakt med oss.

Dette er vi stolte av

Vårt arbeid får økt kraft gjennom mobilisering av befolkningen, og vi ser at folk i alle aldre og med ulik bakgrunn ønsker å engasjere seg. Mangfoldet av frivilliges erfaringer og perspektiver trengs. Vi vil være en arena hvor engasjement kan skje gjennom aktiv innsats og deltakelse.

Kirkens Bymisjons arbeid og verdier blir stadig viktigere i et samfunn med økte forskjeller. For meg er det viktig å være med på å vise respekt og ha omsorg for alle. Det er høyt under taket – alle er velkomne enten du er sånn eller sånn.

Frivillig hos oss

Gjensidig nytte, glede og solidaritet står sterkt i frivillighetsarbeidet. Vi mennesker opplever økt livskvalitet ved å være aktive og gjøre noe som gir mening sammen med andre. Det er nettopp det frivilligheten bidrar til. Dette skaper bærekraftige lokalsamfunn preget av tillit. En skikkelig vinn-vinn-formel.

frivillige bidrar til Kirkens Bymisjons arbeid

av våre frivillige er fornøyd med opplæringen

Å være frivillig har gitt meg mange nye bekjentskaper – det er sosialt. (…) Dette skal jeg holde på med i mange år til.

Frivillig i Kirkens Bymisjon
Play video

Møt våre frivillige

Slik er det å være frivillig hos oss