For frivillige

Vil du bli en av våre viktige kirkeverter?

I Bykirken Strømsø – Åpen kirke er du nettopp det – en vert. En vert som tar imot og ønsker hver enkelt velkommen inn, som byr på noe å spise eller drikke og gir rom for samtaler om stort og smått.

Som kirkevert er du også en viktig rollefigur og tilrettelegger for en hyggelig hverdagskultur der hver enkelt møtes med respekt på tvers av opplevde skillelinjer.

Ulike frivillige

I dag har vi nærmere 20 frivillige. Noen trenger arbeidstrening, noen har mye de vil gi tilbake i takknemlighet, noen trenger noe å gå til, noen ser på det som en fritidsaktivitet, andre som jobb. Men felles for alle våre frivillige er at de vil menneskene i byen vel. De bryr seg. Og det er en uendelig verdi.

Kurs og oppfølging

• Alle som melder seg som frivillige hos oss, går gjennom et kort introduksjonskurs.
  • Du går så noen prøvevakter, før vi har en oppfølgingssamtale og finner ut av om dette er en type frivillighet som passer for deg.
  • Vi skriver en frivilligkontrakt og avklarer hvor ofte du vil bidra.
  • Du forplikter deg til å følge kurs, veiledninger og lese informasjonen vi sender ut.
  • Vi forplikter oss til å gi en forsvarlig opplæring og oppfølging.

Ønsker du å bli en av våre frivillige? Ta gjerne kontakt med vår frivillighetskoordinator Liv Marit Børstad på mobil 90721275 eller på e-post.

• "Så lenge jeg har bod i Drammen har jeg alltid følt meg vel i Strømsø kirke. Det er noe med atmosfæren her."

Liv
    frivillig i Bykirken Strømsø