Gatemagasinet MOT

Et magasin for Telemark og Agder med faste utsalgssteder i Skien og Porsgrunn. Gatemagasinet utgis av Stiftelsen Kirkens Bymisjon.

Gatemagasinet MOT er fremfor alt et møte mellom kjøper og selger. Det skjer noe viktig i disse menneskemøtene der selgerens respekt og vennlighet er like avgjørende som kjøperens anerkjennelse.

Selgerne kjøper bladet for 50 kroner, selger det videre for 100 kroner og beholder mellomlegget.

Gatemagasinet Mot skal bidra til å bedre levekår for den enkelte selger, gjennom en lovlig inntekt, sosialfaglig oppfølging og ved å tilby møteplasser og fellesskap. Samtidig arbeider vi for å gi selgerne en tydelig plass i bybildet. De skal være et positivt innslag i byene og gatemagasinet skal bidra til å bygge ned fordommer.

Utdeling til magasinselgere

Selgerne får utdelt bladene ved Kirkens Bymisjon sitt salgskontor på Hauges Minde i Skien. Vi er opptatt av salgssituasjonen og at gatemagasinet skal være et vennlig innslag i bybildet uten rusadferd til sjenanse for omgivelsene. Selgerne står ved utvalgte butikker/handlesentre o.l. som Kirkens Bymisjon har opprettet kontakt med på forhånd. De følges opp av Karoline Galland Andersen som er salgsansvarlig og miljøterapeut for gatemagasinet i Grenland.

Har du tips til redaksjonen?

Redaksjonen løfter frem modige stemmer i Grenland.
Har du tips til saker eller ønsker kontakt med redaksjonen? Send mail til mot@bymisjon.no
Redaktør: Maja Hagen Torjussen, mobil 974 35 032

Ønsker du å bli MOT-selger? Har du spørsmål?

Ansvarlig: Karoline Galland Andersen
E-post: karoline.galland.andersen@bymisjon.no
Adresse: Lundegata 15, 3724 Skien

Støttet av Sparebankstiftelsen Sparebanken Sør og Sparebankstiftelsen Telemark

Gatemagasinet MOT mottar støtte fra Sparebankstiftelsen Sparebanken Sør. Stiftelsen støtter prosjekter som har som mål å utligne forskjeller og forebygge levekårsutfordringer i Agder og Telemark. Magasinet støttes også av Sparebankstiftelsen Telemark som støtter tiltak til beste for barn, unge og lokalmiljøet i Grenland og Telemark.

Følg oss på Facebook.

Les mer på www.gatemagasinetmot.no.