iLAG er Kirkens Bymisjons satsing for barn og unge i Tromsø.

I det ”ukjente” Tromsø finnes det mange barn og ungdommer med grunnleggende behov for omsorg, trivsel og gode opplevelser. Vi i Kirkens Bymisjon ønsker å lage konkrete aktiviteter som gir unge mennesker livsglede og framtidstro. Vår utgangspunkt er at alle har rett til å bli møtt med varme, respekt og engasjement.

Vår visjon er å skape gode opplevelser for familier og barn. Vi tror at gjennom samhold, trygghet og omsorg vil gode ting skje. Vi vil fremme livsglede og framtidstro gjennom de små tingene.

Ungdomsklubben TUSJ

Vi har en liten ungdomsklubb for folk mellom 14-20 år. Vi møtes hver torsdag etter skoletid, spiser en varm god middag, og så finner vi på noe. Av og til er vi bare sammen og slapper av eller spiller kort. Noen ganger drar vi på tur, går på kino eller teater, og andre ganger finner vi på noe kreativt. På TUSJ blir du møtt av Jenny, som er leder for klubben, og av andre voksne frivillige. Kort fortalt så er vi der for deg som trenger en plass å henge, for deg som vil møte nye mennesker og for deg som kanskje er ny i byen. Her er alle velkommen og alle blir tatt godt i mot.

Stikk innom oss på en torsdag klokken 16.00, eller send mail til Jenny hvis du vil lage en avtale om å møtes litt før.

Tur og Kulturprogrammet

iLAG har et tur -og kulturprogram hvor vi setter sammen små og store turer, litt utflukter til kino, teater og sånne ting. Kanskje drar vi på Polaria, museet, titter på fulglene ved Prestvannet, hundekjøring, pepperkakebakesvømmetur…

Sommerferietilbudet er for familier. Alle aktivitetene er åpent for alle, og helt gratis for barn.

Vil du vite mer om vårt Tur og Kultur-program kan du sende mail til Julianne

Historikk

Det begynte våren 2002 da næringslivsleder Inge Falck Olsen tok direktekontakt med Kirkens Bymisjon i Tromsø. Hans bekymringer dreide seg om oppvekstvilkårene i byen vår. Hvordan mobilisere kraft der hvor andre bare ser problem?

Svaret på det spørsmålet ble et samarbeidprosjekt, iLAG, med formålet å gjøre Tromsø til et bedre og varme sted og vokse opp i. Enn i dag er det lokale næringslivet i Tromsø stert representert i iLAG, i tillegg til privatpersoner som er avgjørende støttespillere i arbeidet vårt.

Vil du kanskje være med å støtte iLAG?

Vi er veldig takknemlige ovenfor de personene som gjør det mulig. De frivillige, sponsorer og supportere. ILAG er ett tilbud som ble initsiert av næringslivet i Tromsø. Prosjektet er finansiert av privatpersoner og næringsliv som også tror at gode ting skjer der folk møtes.

Vil du kanskje være med å støtte ILAG, eller kanskje du vil være frivillig. Send mail til Tormod, eller ring oss på telefon 776 84 888.