Om oss

Kirkens Bymisjon er en åpen og inkluderende ideell organisasjon. Vi jobber for at alle mennesker skal erfare respekt, rettferdighet og omsorg.

Vi er stolte av:

ansatte

frivillige

byer og tettsteder

Ung gutt utendørs

Ingen er bare det du ser

Gjennom vårt arbeid ønsker vi å virkeliggjøre visjonen vår om at alle mennesker skal erfare respekt, rettferdighet og omsorg, uavhengig av livssituasjon, livssyn eller kulturell bakgrunn.

For vi vet at ingen er bare det du ser. Vi mener det skal være rom for alle, og vil møte alle med denne holdningen gjennom vårt arbeid. Vi ønsker at våre deltagere, brukere, pasienter og gjester skal styrke sine egne ressurser, drømmer og håp.

Vårt oppdrag er å:

Avdekke krenkelse og nød

Det er nødvendig å snakke sant om hva utenforskap gjør med menneskers liv.

Lindre nød og gi støtte

Gjennom våre ulike tilbud gir vi støtte til mennesker i sårbare situasjoner.

Påvirke årsakene til urett

Vi bidra til at mennesker og grupper gis mot, myndighet og muligheter.

Tøyenkirken heiser prideflagg

Rom for alle

Det er ingen konflikt mellom Kirkens Bymisjons kristne tilknytning og vår livssynsåpenhet. Tvert imot: Vi mener mennesker av ulik religiøs og livssynsmessig tilhørighet eller identitet kan arbeide og leve sammen.

Vår diakoni kjennetegnes ved at den er livssynsåpen. Hva betyr det?

Mennesker i kø utenfor akuttovernattingen

Vi er en av de eldste diakonale organisasjonene i Norge

Vårt arbeid startet i Kristiania i 1855, og vi har de senere årene opplevd kraftig vekst.

Les mer om vår historie.