Tønsberg

Frivilligsentralen og vi har et mål om at alle barn og unge skal ha mulighet til en aktiv hverdag uten en prislapp som ekskluderer fra deltakelse. Vi ønsker å skape arenaer som er åpne og inkluderende for alle.

Om oss

Vår visjon er at alle barn og unge skal ha muligheten til å være fysisk aktive og prøve mange ulike aktiviteter- uten at en må eie alt utstyret selv.

Vi ser på dette som et viktig miljøskapende tiltak, i dobbel forstand, ved at det innbyr til deltagelse og fellesskap samtidig som gjenbruk står i fokus. Alle kan låne utstyr, men barn og ungdom opp til 18 år har prioritet, skoler og foreninger er også velkommen til å låne utstyr hos oss.

Skattkammeret i Tønsberg er drevet av Kirkens Bymisjons og Frivilligsentralens utlånsentral. Vi tilbyr utlån av utstyr for sommer- og vinteraktiviteter. Alt fra langrenn, snowboard, alpint/slalåm, skøyter, telt, fiskestenger, skateboard, sparkesykler soveposer, liggeunderlag, tursekker og mye mer. Her kan barn og unge låne sports- og fritidsutstyr gratis.

I tillegg låner vi også ut barnebunader og ballkjoler, inkl. sko og tilbehør. Dette da vi ser at det kan være utfordrende for mange å skaffe seg kjole til vinterballet eller bunad til barn.

Skattkammeret holder til i det gamle Meyer Fargehandel.

Ta gjerne kontakt med oss!

Adresse: Halfdan Wilhelmsens alle 1, 3116 Tønsberg

Følg oss gjerne i sosiale medier:

Åpningstider

Mandag kl. 15:00 – 18:00

Tirsdag kl. 15:00 – 18:00

Onsdag kl. 15:00 – 18:00

Torsdag Kl. 15:00 – 18:00

Ved helligdager/ferier se Facebook

Sjekk oppdaterte åpningstider og annen informasjon på: https://www.bua.io/utlansordninger/skattkammeret-tonsberg

Vi tar forbehold om eventuelle forandringer som følge av Covid-19. Følg med på vår Facebook-side, Kirkens Bymisjon Tønsberg, for oppdatert informasjon. Trenger dere å ta kontakt, send en epost til skattkammeret@bymisjon.no eller ring 94023702.

Velkommen innom!

Skoler og barnehager:

For at flest mulig skal få bruke utstyret, ønsker vi at skoler tar kontakt per mail en uke før ønsket lånedato, samt at de leverer utstyret straks de er ferdige med bruken.

Det vi trenger for å imøtekomme behovet til skoler og barnehager er denne informasjonen:

Når (dato og tidspunkt). Hva slags utstyr ønsker dere å låne. Hvilke størrelser og når dere tenker å levere. Dere må også oppgi en kontaktpersons som er ansvarlig for henting og levering av utstyret.

Kontaktinformasjon til Skattkammeret

Telefon: 94023702 (vil bli besvart i Skattkammerets åpningstid)

E-post: skattkammeret@bymisjon.no (epost vil bli besvart fra 08.00-15.30 i hverdager)

Kontaktinformasjon til ansvarlig for Skattkammeret