Bli deltaker i Generasjonsmøter

Vårt samfunn trenger at flere møtes, og Kirkens Bymisjon legger til rette for slike møter. Som deltaker i «Generasjonsmøter» kan enda flere ta del i et godt fellesskap og bidra i sitt nærmiljø.

Det er behov for deltakere til «Generasjonsmøter» flere steder. På denne siden kan du lese mer om hva deltakelsen innebærer.

For unge

Er du ung med behov for voksenkontakt?

Da burde du sjekke ut Kirkens Bymisjons «Generasjonsmøter» – et tilbud der du kan møte eldre med tid og mulighet til å dele av sin kunnskap, erfaring og tid til å hjelpe deg til en bedre hverdag.

I «Generasjonsmøter» kan du møte trygge voksne og få hjelp, støtte og kunnskap gjennom leksehjelp, gode måltider, spillkvelder og andre meningsfulle aktiviteter.

I møtene bidrar du også med din kunnskap til de eldre, da et generasjonsmøte skaper glede gjennom gjensidig frivillighet. Eksempler på dette kan være at du deler kunnskap om ny teknologi, deler erfaringer fra ditt eget liv eller hjelper til med å arrangere middager på seniorsentre. Fra de eldre får du innblikk i språk, historie og norske kulturtradisjoner og deres erfaringer.

Har du lyst til å finne ut mer, komme innom for en prat og kanskje bli litt bedre kjent? Ta kontakt med oss for å høre mer!

For eldre

Har du lyst til å hjelpe ungdom gjennom meningsfulle aktiviteter og berike livet med gode møter mellom generasjoner og kulturer?

Mange ungdommer i Norge i dag mangler trygge voksenpersoner i livet sitt. Enslige, mindreårige asylsøkere kan være sårbare og trenger din støtte, erfaring og trygghet. Ungdom i barnevernet trenger flere voksenpersoner i livet sitt. Vi ser etter deg som har tid, ressurser og lyst til å bidra med din kunnskap og erfaring overfor ungdom som trenger trygge og verdifulle møter med voksne – og hjelp til å komme inn i samfunnet.

Som frivillig i «Generasjonsmøter» deltar du i meningsfulle aktiviteter som leksehjelp, måltidsfellesskap, turer og spillkvelder. Du hjelper de unge, men de unge hjelper også deg, frivilligheten i møtene er gjensidig og vil bygge ned fordommer opp tillit for å berike både ditt og ungdommenes liv.

Ta kontakt med oss for å høre mer!

Frivillige i samtale med gjest i kafeen.

Bli frivillig!

Vi trenger deg som ønsker å gjøre en frivillig innsats til nytte og glede for andre og deg selv. Gjennom frivillig engasjement kan du bruke din erfaring og kompetanse – eller lære noe nytt.

Les mer om frivillighet