Vi lager og serverer sunne og næringsrike måltider av overskuddsmat fra Matsentralen, Kiwi og andre butikker i nærområdet. I matlagingen benytter vi også grønnsaker som vi har dyrket i vår egen hage. Her kan du spise et rimelig måltid og nyte en god kopp kaffe i hyggelige omgivelser.

Gjennom våre aktiviteter og tilbud skaper vi møter mellom mennesker på tvers av bakgrunn og livssituasjon, og bidrar til et mer inkluderende lokalsamfunn.

Frivillige i samtale med gjest i kafeen. Foto: Kirkens Bymisjon

Bli frivillig!

Vi trenger deg som ønsker å gjøre en frivillig innsats til nytte og glede for andre og deg selv. Gjennom frivillig engasjement kan du bruke din erfaring og kompetanse – eller lære noe nytt.

Les mer om frivillighet

Våre tilbud:

• Aktivitetskafé: Tirsdag og torsdag kl. 10.00–13.00 har vi aktivitetskafé med sosialt fellesskap, måltider og aktiviteter som strikking, håndarbeid, ulike kreative prosjekter, hagearbeid, foredrag og bingo/quiz.
  • Måltidsfellesskap: Mandag, onsdag og fredag har vi måltidsfellesskap med frokost og lunsj til Lag-A, som er et lavterskel arbeidstilbud i regi av Sola kommune for mennesker som har eller har hatt utfordringer med rus.
  • Utsalgssted: Mandag–fredag kl. 10.00–14.00 er vi utsalgssted for Gatemagasinet Asfalt hvor vi tar imot selgere som ønsker å selge magasiner som en alternativ inntektskilde.
  • Språkkafé: Hver onsdag kl. 13.00–15.00 har vi språkkafé for de som ønsker å praktisere norsk sammen med frivillige.
  • Sosialt treffpunkt: Mandag og onsdag er vi et sosialt treffpunkt med kaffe og lunsj for elevene på introduksjonsprogrammet / voksenopplæringen.

Vi ønsker å bidra til bedre folkehelse og et bredere tilbud i kommunen. Etableringen av tilbudet har vært et samarbeidsprosjekt mellom
Kirkens Bymisjon og Sola kommune.