Utleie

Viktig vedrørende utleie
På grunn av rehabilitering av Korskirken vil det ikke være mulig å leie kirken fra og med 1. januar 2023 til og med 30. november 2024. Etter gjenåpningen 1. desember 2024 vil Korskirken være enda bedre egnet til kulturarrangmenter, og vi ønsker alle våre leietakere velkommen tilbake.

Korskirken ligger sentralt i Bergen og er en historisk middelalderkirke som kan huse både små og store konserter. Fra og med desember 2024 vil den være enda bedre egnet til kulturarrangementer enn før. Korskirken er en svært attraktiv kirkescene i Bergen. Kirken har en scene på nesten 100 kvadratmeter og et Yamaha CFIII konsertflygel av høy kvalitet. Akustikken (etterklangen) er svært godt egnet for konserter, og kirkebygget fra 1100-tallet gir en unik ramme til alle typer kulturarrangementer. I tillegg har vi et lys- og lydanlegg som fungerer bra på små og mellomstore arrangementer.

Kirken har en scene på nesten 100 kvadratmeter, og kirkerommet har plass til om lag 400 personer.

Har du spørsmål, ta gjerne kontakt!

Leiepriser

• Utleie til arrangement med publikum: 15% av brutto billettinntekter (min. kr. 3600 pr kveld).
  • Prøvedager i tilknytning til konsert: kr. 1000 pr kveld.
  • Enkeltstående prøvedager uten tilknytning til konsert i Korskirken: kr. 1500 pr kveld.
  • Bruk av flygelet på konserter (inkluderer stemming): kr. 2700 pr kveld.
  • Kirketjener kommer i tillegg (kr. 400 pr time). Kirketjener må normalt være til stede under hele leieperioden.

Lyd- og lysanlegget kan brukes uten tillegg i prisen, men leietaker må selv skaffe personer til å betjene dette utstyret.