Vår Frue – åpen kirke holdes åpen av frivillige kirkeverter som tar i mot, og ønsker hver enkelt som kommer inn velkommen, byr på noe å spise eller drikke, og gir rom for samtaler om stort og smått. Som frivillig kirkevert er du også en viktig rollefigur og tilrettelegger for en hyggelig hverdagskultur.

Frivillige i samtale med gjest i kafeen. Foto: Kirkens Bymisjon

Bli frivillig!

Vi trenger deg som ønsker å gjøre en frivillig innsats til nytte og glede for andre og deg selv. Gjennom frivillig engasjement kan du bruke din erfaring og kompetanse – eller lære noe nytt.

Les mer om frivillighet

Da jeg slutta i jobb for et par år siden, tenkte jeg at jeg hadde mer å gi. Så da ble jeg frivillig i Vår Frue åpen kirke. Jeg trives veldig godt og har vært frivillig der i 6 år nå. To til tre ganger i uka. Jeg møter mange trivelige mennesker og føler jeg får like mye igjen som jeg gir. Det handler om å se de menneskene som kommer, å vise interesse. Alle trenger vi å bli sett og bekreftet. På det området er Vår Frue unik.

Kjell Mølnvik, frivillig