Om tiltaket

Aktivitet for sosialhjelp er et tiltak som retter seg mot unge voksne mellom 18-30 år som mottar økonomisk sosialhjelp. Vi er organisert under Aktivitetskafeen, et rusfritt lavterskeltilbud i hjertet av Kirkens Bymisjon Drammen. Vi har også et tett samarbeid med NAV Drammen.

Vei ut i arbeidslivet

Formålet vårt er å tilby skreddersydd veiledning og økt kunnskap til deg som på sikt ønsker å komme videre i ordinært arbeid.

Hos oss kan du lære mer om arbeidsliv, jobbsøking, intervjuteknikk og du kan få hjelp til å skrive en god CV.

Samtidig vil du hver dag være på jobb i et av våre arbeidstiltak:

Vår historie

Aktivitet for sosialhjelp ble startet opp i 2013, på bakgrunn av et økende antall unge sosialhjelpssøkere ved NAV Drammen. Kirkens Bymisjon har lang erfaring med arbeid og aktivitetstilbud for forskjellige grupper. Sammen startet vi derfor opp Aktivitet for sosialhjelp.

Målet vårt

Som deltaker ved Aktivitet for sosialhjelp vil du få tett oppfølging og veiledning både fra våre egne veiledere og fra arbeidslederne i arbeidstiltakene. Dermed er det mange som ser dine muligheter og ressurser. Vi er mange ansatte med ulik bakgrunn og opplever at det er gunstig for å bygge relasjoner og tillit.

Vi tror at individuell tilpasning og fleksibilitet skaper muligheter for vekst, mestring og motivasjon for den enkelte.

Vi har tett samarbeid med NAV og jevnlig kontakt på e-post, telefon, og kan også være med deg i møter hos dem om du ønsker det. Når du avslutter din deltakelse hos oss, gir vi NAV en anbefaling om veien videre, om du ikke allerede er i gang med arbeidstrening, har fått ordinært arbeid eller er videre på et annet kurs eller tiltak.

• "Ble sprø av å sitte alene hjemme og ikke snakke med noen, det var kjempefint å være her og det sosiale miljøet er til en 10´er! "

Tidligere deltaker
  • "Endelig har jeg kommet i en aktivitet jeg har bruk for."

Tidligere deltaker