Den åpne omsorgskirken

Vår Frue er Trondheims åpne omsorgskirke på torget. Hver dag, hele året, holder frivillige verter dørene åpne og kaffen varm for menneskene i byen.

Besøk vår åpne kirke

Vår Frue – åpen kirke. Et fantastisk møtested i hjertet av Trondheim

Drevet av Kirkens Bymisjon ved hjelp av over 200 frivillige, greier vi å holde kirka åpen hver dag hele året for mer enn 170 000 besøkende. Til oss kommer turister og studenter, unge og gamle, musikere, barnehager på tur, husløse, rike og fattige.

Vår Frue kirke er et sted for å møte andre mennesker, for å drikke en kopp kaffe, for å tenne lys, høre på musikk, for å be, for å søke ly. Her bygges broer mellom mennesker.

Vil du overraske en «som har alt» på den store dagen?

Nå kan du få avspilt favorittsangen på klokkespillet i Vår Frue kirke, som vil høres godt over det meste av Midtbyen. Tjenesten koster kr. 1000. Pengene går til arbeidet i Vår Frue - åpen kirke. Bestillingen må skje minimum 10 dager før, og betalingen skjer via Vipps når låtvalget er godkjent. Ta kontakt med musiker Knut Størdal på e-post knut.stordal@bymisjon.no.

Last ned plakat
  • "Vår Frue – åpen kirke er et sted for hellighet midt i byens søle og skitt. Fordi menneskeverdet er hellig og ukrenkelig."

Knut Størdal
    ansatt
  • "Da jeg slutta i jobb for et par år sia, tenkte jeg at jeg hadde mer å gi. Så da ble jeg frivillig i Vår Frue – åpen kirke. Jeg trives veldig godt og har vært frivillig der i 6 år nå. To til tre ganger i uka. Jeg møter mange trivelige mennesker og føler jeg får like mye igjen som jeg gir. Det handler om å se de menneskene som kommer, å vise interesse. Alle trenger vi å bli sett og bekreftet. På det området er Vår Frue unik."

Kjell Mølnvik
    frivillig
  • "Dette er det eneste stedet jeg kan finne en viss ro. Der jeg kan være den jeg er."

Gjest