Verkstedet på Lillehammer

Sammen om mestring - Verkstedet på Lillehammer er et arbeidskvalifiseringstiltak for deg som sliter med rus og/eller psykisk uhelse og som ønsker en endring i eget liv.

Verkstedet i Storgata 31 er et resultat av et fruktbart samarbeid mellom Kirkens Bymisjon og Lillehammer kommune, deres felles mål er å skape et inkluderende arbeidsmiljø.

Her tilbys et rusfritt arbeidskvalifiseringstiltak som kombinerer veiledning, oppfølging og praktisk erfaring innen tekstilproduksjon. Gjennom et trygt og støttende miljø oppmuntrer vi deltakerne til å utvikle sin kompetanse og styrke sin egen vei mot bedring. Med fokus på individuell utvikling legger vi grunnlaget for en meningsfull vei mot arbeidslivet.

Mappe til strikkepinner

Denne mappa er utviklet og håndlaget ved Verkstedet, Lillehammer. Materialet er overskuddstoff i ull fra den lokale tekstilprodusenten Gudbrandsdalens Uldvarefabrik. Mappen har lommer for rundpinner, strømpepinner, målebånd, merkenåler og saks.