Vil du bidra i Nattåpen kirke i Oslo?

Kan du være en tålmodig og tydelig vert for et stille kirkerom midt i Oslo sentrum? Da trenger vi deg!

Bilde av en ung jente som tenner lys på lysgloben i domkirken på kveldstid. Bilde

Vi søker frivillige som:

• møter menneskers åndelige og eksistensielle spørsmål med åpenhet
• viser medmenneskelighet og omsorg for mennesker i ulike livssituasjoner
• er interessert i læring og utvikling
• gjerne har erfaring med annet sosialt arbeid

Vi tilbyr:

• inntakskurs
• oppfølging og veiledning av alle frivillige
• seminarer og verksteder
• en meningsfull og spennende tjeneste

Frivillige binder seg til å være vert i snitt hver tredje uke. Døgnet fra fredag til lørdag er delt inn i tre økter: Fredag ettermiddag, fredag kveld og natt til lørdag. Det forutsettes at frivillige veksler mellom alle øktene, noe som innebærer nattøkt i gjennomsnitt hver 9. uke.

Er du med?

Fyll ut skjemaet i bunn av denne siden, så tar vi kontakt med deg. Ved spørsmål kontakt Frivilligkoordinator Anette Gutman på e-post ag866@kirken.no

Åpen kirke er et samarbeid mellom Domkirken menighet og Stiftelsen Kirkens Bymisjon Oslo. Frivillige holder kirken åpen fredag kveld og natt til lørdag.

Les også

Norsk Råkk spilte på fest i børsparken

Nabolagsfest for tiende året

- I år fyller festen her i Børsparken 10 år. Så det blir bursdagskake! forteller leder for Møtestedet Kari Gran til jubel fra langbordene.

Sporet trenger frivillige til viktig innsats på Oslo S – søk innen 29. januar